[cat] Després de la mort de Salvador Dalí, la seva vida i la seva obra han esdevingut
una veritable marca turística, no tan sols per Figueres, la ciutat que acull el
museu dedicat a l’artista, sinó també per Cadaqués i Púbol, els altres dos
municipis que integren el denominat Triangle Dalinià. La Fundació Gala-Salvador
Dalí, creada pel mateix artista per gestionar el seu llegat, s’esforça per seguir
conservant i divulgant la seva obra i els seus recursos patrimonials. Al mateix
temps, com a escenaris de la vida i referents de la seva creació artística, aquests
municipis han esdevingut els punts d’un itinerari cultural que s’ha integrat amb
èxit com a part de l’oferta d’activitats turístiques de la Costa Brava i que cada dia
atrau una major quantitat de visitants. En aquest treball hem volgut analitzar el
procés de creació d’aquest triangle i com es porta a terme la seva gestió turística
i cultural.
[eng] After the death of Salvador Dalí, his life and work have become a distinct brand,
not only for Figueres, the city that houses the museum dedicated to the artist, but
also for Cadaqués and Púbol, the other two municipalities that form the so-called
Dalinian Triangle. The Gala-Salvador Dalí Foundation, created by the artist
himself to manage his legacy, strives to continue conserving and disseminating
his work and heritage resources. These three municipalities, living scenes and
references of his artistic creations, have become successfully landmarks on the
cultural itinerary for tourists visiting the Costa Brava. Dalí's surrealism attracts a
progressive number of visitors. In this paper we will analyse the process of
creating the aforementioned triangle, and how its tourist and cultural
management is structured and delivered.