Anàlisi de la gestió turística i cultural del triangle dalinià

Show simple item record

dc.contributor Forteza Oliver, Miquela
dc.contributor.author Bonany Pagès, Maria Concepció
dc.date.accessioned 2021-12-13T10:33:55Z
dc.date.available 2021-12-13T10:33:55Z
dc.date.issued 2021-12-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156438
dc.description.abstract [cat] Després de la mort de Salvador Dalí, la seva vida i la seva obra han esdevingut una veritable marca turística, no tan sols per Figueres, la ciutat que acull el museu dedicat a l’artista, sinó també per Cadaqués i Púbol, els altres dos municipis que integren el denominat Triangle Dalinià. La Fundació Gala-Salvador Dalí, creada pel mateix artista per gestionar el seu llegat, s’esforça per seguir conservant i divulgant la seva obra i els seus recursos patrimonials. Al mateix temps, com a escenaris de la vida i referents de la seva creació artística, aquests municipis han esdevingut els punts d’un itinerari cultural que s’ha integrat amb èxit com a part de l’oferta d’activitats turístiques de la Costa Brava i que cada dia atrau una major quantitat de visitants. En aquest treball hem volgut analitzar el procés de creació d’aquest triangle i com es porta a terme la seva gestió turística i cultural. ca
dc.description.abstract [eng] After the death of Salvador Dalí, his life and work have become a distinct brand, not only for Figueres, the city that houses the museum dedicated to the artist, but also for Cadaqués and Púbol, the other two municipalities that form the so-called Dalinian Triangle. The Gala-Salvador Dalí Foundation, created by the artist himself to manage his legacy, strives to continue conserving and disseminating his work and heritage resources. These three municipalities, living scenes and references of his artistic creations, have become successfully landmarks on the cultural itinerary for tourists visiting the Costa Brava. Dalí's surrealism attracts a progressive number of visitors. In this paper we will analyse the process of creating the aforementioned triangle, and how its tourist and cultural management is structured and delivered. ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 338 - Situació econòmica. Política econòmica. Gestió, control i planificació de l'economia. Producció. Serveis. Turisme. Preus ca
dc.subject 73 - Arts plàstiques ca
dc.subject 74 - Dibuix. Disseny. Arts aplicades i oficis artístics ca
dc.subject 75 - Pintura ca
dc.subject 76 - Arts gràfiques ca
dc.subject.other Museologia ca
dc.subject.other Turisme cultural ca
dc.subject.other Potlligat ca
dc.subject.other Púbol ca
dc.subject.other Figueres ca
dc.subject.other Salvador Dalí ca
dc.subject.other Triangle dalinià ca
dc.title Anàlisi de la gestió turística i cultural del triangle dalinià ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics