[cat] L'educació afectiva sexual és una assignatura pendent en la nostra societat i especialment en les persones amb diversitat funcional intel·lectual (DFI). En el present treball es fa una anàlisi sobre la necessitat formativa respecte al tema. Per una banda, s'ha dut a terme una revisió literària, en la qual s'ha fet especial menció als drets de les persones DFI, als antecedents en l'educació afectiva sexual i el paper de les famílies en aquest tipus d'educació. La família és el principal agent educatiu, és el responsable de transmetre coneixements, actituds i valors, i l'actitud que tinguin elles cap al tema és decisiu per poder dur a terme una intervenció. És per això que conèixer la perspectiva de les famílies respecta la sexualitat dels seus fills i les seves filles ha estat decisiu per aquesta anàlisi de necessitats
[eng] Affective sexual education is a pending subject in our society and especially in people with intellectual functional diversity (IFD). This paper analyses the need for training on the subject. On the one hand, a literature review has been carried out, in which special mention has been made of the rights of people with intellectual disabilities, the antecedents in affective-sexual education and the role of families in this type of education. The family is the main educational agent, it is responsible for transmitting knowledge, attitudes and values, and the attitude they have towards the subject is decisive in order to be able to carry out an intervention. That is why knowing the perspective of the families on the sexuality of their children has been decisive for this analysis of needs.