[cat] Amb aquest projecte es pretén bloquejar la ment dels alumnes des d'edats
relativament baixes. Però no en el sentit de delimitar aquesta ment, sinó més bé en
el sentit de reestructurar-la.
La ment, mentalitat o forma de raonar va evolucionant al mateix temps que l'alumne
aprèn i a mesura que es fa major. Actualment als centres educatius es treballa en
l'adquisició de coneixements i de posterior raonament, però sense una estructura
aparentment clara. L'objectiu d'aquest projecte és donar-li als alumnes una
alternativa a la forma d'estructurar els seus pensaments i raonaments.
Com aconseguirem aquest objectiu? Ensenyant-los des de primària a programar
robots junt amb jocs, històries i altres maneres d'expressar-se digitalment. Les
persones amb coneixements de programació raonen d'una forma molt més
sistemàtica, que és utilitzada freqüentment per resoldre qualsevol problema
quotidià, inclòs problemes que són difícilment resolubles sense aquests
coneixements. Per tant, si proporcionem als nens eines que els permetin modelar el
seu raonament, el dia de demà adquiriran la seva pròpia forma de raonar i estaran
més preparats resoldre problemes desconeguts que se'ls puguin plantejar en un
futur.
Com ensenyarem a un nen petit a programar? Utilitzant robots educatius
anomenats Lego EV3 Mindstorm que muntaran i programaran mitjançant blocs
molt visuals i intuïtius. També utilitzaran una eina de programació per a nens
anomenada Scratch que connectaran amb els robots per crear jocs o històries
interactives. D'aquesta manera, sense adonar-se'n aprendran les bases de la
programació i estaran estructurant la seva ment d'una forma molt més sistemàtica.
Per aquest motiu, l'objectiu d'aquest projecte és "bloquejar la ment" en el sentit de
sistematitzar-la utilitzant blocs.
[eng] This project aims to block the student’s mind from very young. Not in the sense of
delimiting their mind but rather restructuring it.
The mind or way of reasoning evolves at the same time as the student learns and
grows up. At present, at schools they learn concepts and improve their knowledge
but there is not a clear structure about it. The goal of this project is to provide
students alternative ways to structure their thought and reasoning.
How will we achieve this goal? Teaching them, since primary school, to program
robots combined with games, stories and other ways to express themselves digitally.
People with programming knowledge have a systematic reasoning that is frequently
used to solve any daily problem, however hard they are. So if we give students
enough tools to structure their reasoning, tomorrow they will acquire their own
reasoning way and will be ready to solve unknown problems which may appear in
the future.
How will we teach programming to kids? Using educative robots named Lego EV3
Mindstorms which will be mounted and programmed using very simple programming
blocks. Also they will use a programming tool destined to kids named Scratch which
they will connect with the robots to create simple games or interactive stories. In this
way, they will learn the bases of programming while structuring their mind
inadvertently. This is why the project goal is to “block their mind” in the sense of
structuring and systematizing it using blocs.