| dc.contributor | Cirer Amer, Maria Magdalena | |
| dc.contributor.author | Gelabert Amengual, Francesca | |
| dc.date | 2020 | |
| dc.date.accessioned | 2021-12-21T07:52:19Z | |
| dc.date.issued | 2020-06-17 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/156509 | |
| dc.description.abstract | [cat] La comprensió lectora entre els nostres alumnes de secundària és molt feble, tal i com reflecteixen les proves PISA. L’hàbit lector s’ha perdut i les nostres aules estan minades de lectors febles. Analitzarem els factors que influeixen aquest fet, com, per exemple, la pèrdua de models de lectura a casa, l’excés de pantalles i d’informació, la instantaneïtat, etc. Amb la presentació d’aquest context i després de repassar què implica un pla lector, volem fer una proposta didàctica de pla lector aplicat a un institut concret de Palma, l’IES Nou Llevant. Es pretén amb aquest pla lector, i atenent les característiques específiques del centre, despertar la curiositat per la lectura i intentar que l’alumnat desenvolupi estratègies de comprensió lectora perquè esdevinguin lectors independents i autosuficients. Per això, hem conegut la realitat del centre i la disposició del professorat a través d’un qüestionari per dur endavant un pla lector que requereix de la participació de tota la comunitat educativa, incloent-hi famílies i agents socials. En ell, l’alumnat treballarà la lectura de manera transversal, dinàmica i lliure a totes les assignatures del currículum. Finalment, revisarem l’assoliment dels objectius plantejats. | ca |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure | ca |
| dc.subject.other | Pla lector | ca |
| dc.subject.other | comprensió lectora | ca |
| dc.subject.other | lectura a secundària | ca |
| dc.subject.other | estratègies | ca |
| dc.subject.other | proposta | ca |
| dc.title | Educar lectors independents i crítics. Proposta de pla lector | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
| dc.date.updated | 2021-06-30T11:01:47Z | |
| dc.date.embargoEndDate | info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 | |
| dc.embargo | 2050-01-01 | |
| dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |