[cat] El treball que versa a continuació proposa quatre itineraris didàctics per a
conèixer en profunditat les esglésies de repoblament de Mallorca i va destinat al
curs de Segon d’E.S.O. Aquestes propostes pretenen aproximar l’alumnat al
patrimoni i s’emmarquen dins les competències i els continguts del currículum.
Intenten allunyar-se de les sortides tradicionals des d’un punt de vista
metodològic més innovador, com mostren les activitats del dossier i els productes
finals a resoldre després de cada itinerari, sempre des d’un punt de vista inclusiu,
amb la finalitat d’assolir els objectius plantejats a cada proposta. El professorat
també tendrà un dossier d’indicacions metodològiques i desenvoluparà un paper
de guia al llarg del procés d’ensenyament-aprenentatge, que s’articularà en
sessions a dins i fora de l’aula, mentre que l’alumnat serà el protagonista.
[eng] The present dissertation proposes four didactic itineraries aimed to revalue the
medieval churches known as “esglésies de repoblament” that can be found
around Mallorca. It is designed for the 2nd course of ESO. This proposal pretends
to bring scholars closer to their heritage and it is designed according to the
curriculum. It is intended to give a different approach to the matter other than the
usual traditional visits to monuments, proposing a more innovative methodology,
as it is shown in the dossier and the final products that may be solved after every
itinerary, always from an inclusive perspective and with the intention to achieve
the main goals set out before every itinerary. The teacher will also have a dossier
which will include methodologic indications and he or she will represent a
secondary role thought the teaching-learning process, which will be broken down
in different sessions developed in class and outside.