[cat] Allò que es pretén amb la realització d'aquest document és donar a conèixer els beneficis
que suposa aplicar la musicoteràpia als infants amb Trastorn d'Espectre Autista de grau 1
associat a la Síndrome d'Asperger, des d’un vessant inclusiu. Per aquest motiu es realitza
un programa el qual requereix una anàlisi prèvia dels eixos vertebradors d’aquest. Per
això, al llarg del document es troben dues parts ben diferenciades:
Primer s’ha creat un estat de la qüestió per contextualitzar els termes Trastorn de
l'Espectre Autista i la Síndrome d'Asperger, importància de la música i educació
emocional.
En segon lloc s'analitzen diversos aspectes que faciliten la feina a l'hora de planificar i
dissenyar un ventall d'activitats per als menors amb aquestes característiques per tal de,
finalment, crear un programa d'activitats perquè es prengui consciència sobre la
importància de la música durant l'etapa d'educació primària, per poder observar els
beneficis que genera.
[eng] The aim of this document is to show the benefits of applying music therapy to children
with Autistic Spectrum Disorder grade 1 associated with Asperger's Syndrome, from an
inclusive perspective. For this reason, a programme, which requires a prior analysis of its
main pillars, is carried out. As a result, there are two clearly differentiated parts
throughout the document:
First of all, a status of the question has been created to contextualise the terms of Autistic
Spectrum Disorder and Asperger's Syndrome, the importance of music and emotional
education.
3
Secondly, several aspects are analysed, which facilitate the task of planning and designing
a range of activities for children with these characteristics in order to, finally, create a
programme of activities to raise awareness of the importance of music during the primary
education stage, in order to observe the benefits it generates.