[cat]En aquest Treball de Fi de Màster (TFM) es realitza un estudi sobre els errors i
les dificultats d’aprenentatge en el bloc de funcions a secundària, amb la
finalitat d’obtenir informació rellevant per a l’anticipació i superació dels
possibles errors i dificultats que puguin sorgir durant el procés d’aprenentatge i
ensenyament de les matemàtiques en aquest tema.
En el marc teòric, d’una banda, es presenta la normativa que regeix l’educació
de les Illes Balears i sota la qual es basa el treball. De l’altra, per a obtenir una
visió global dels errors i les dificultats d’aprenentatge a matemàtiques,
s’elabora un estudi de diferents línies d’investigació desenvolupades. Amb la
informació obtinguda i centrant-se en el bloc de funcions, s’identifiquen i
analitzen els errors i les dificultats d’aquest tema, categoritzant els errors.
A partir de la informació obtinguda i seguint el marc legislatiu, es presenten una
sèrie de propostes de millora que consisteixen en un recull d’indicacions
concretes i una proposta d’activitats. Aquesta està centrada en cursos d’ESO i
utilitza algunes de les recomanacions esmentades, especificant els errors que
es treballen, els continguts, els objectius que es persegueixen i els materials
que s’utilitzen.
Com a valoració de la proposta, s’analitzen quatre activitats des del punt de
vista de l’avaluació, determinant quines són les possibles dificultats que el
professor o els estudiants es poden trobar en desenvolupar-les a una aula.
Finalment, s’elabora una conclusió, resumint els aspectes més destacables del
treball, les seves limitacions i les futures investigacions que es podrien realitzar
sobre els errors a matemàtiques