Plataformes electròniques programables per fomentar l’aprenentatge transferible i el pensament computacional a les pràctiques de Tecnologia.

Show simple item record

dc.contributor Tomás Bergas, Damián
dc.contributor.author Ramírez Gorostizaga, Iker
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2022-01-10T10:17:19Z
dc.date.issued 2020-06-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156587
dc.description.abstract [cat] El present document plasma una proposta d’actualització metodològica a l’apartat pràctic del bloc de contingut d’electricitat i electrònica present a la matèria de Tecnologia dintre del marc de l’Educació Secundària Obligatòria. L’objectiu principal és fonamentar la part pràctica d’aquests blocs de contingut amb dispositius electrònics programables i que l’alumnat estigui en contacte amb aquests des del principi de la seva etapa educativa. Per aconseguir aquesta finalitat es proposa la utilització de plataformes electròniques programables basades en microcontrolador com Arduino, que és la més famosa. Encara així, tot el desenvolupament d’aquest document és igualment aplicable a plataformes basades en microprocessador com RasberryPi. La corrent pedagògica constructivista és la utilitzada com a fil conductor d’aquest estudi on es pretén potenciar l’aprenentatge transferible i el sentit emprenedor de l’alumnat obrint un món infinit de possibilitats de disseny amb aquesta plataforma electrònica. A més, es pot tractar amb la mateixa facilitat la vessant de programari i de maquinari, ja que aquestes plataformes contenen els elements bàsics com resistències, condensadors, transistors, reguladors de tensió, transformadors de tensió, corrent continu i corrent alterna, fonamentals en l’estudi del maquinari d’un sistema electrònic i part del bloc de continguts. A més, trobem un sistema de programació molt versàtil que pot anar des de la programació més purista en C++ fins a un sistema de programació molt visual i intuïtiu com és la programació per blocs o Scratch. Així, es tracta d’una proposta idònia perquè l’alumnat pugui desenvolupar unes competències tecnològiques adaptades a les necessitats del món actual i fer de la Tecnologia una matèria que tingui la mateixa importància a les aules com la té a Silicon Valley. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other aprenentatge ca
dc.subject.other transferible ca
dc.subject.other constructivisme ca
dc.subject.other tecnologia ca
dc.subject.other Arduino ca
dc.title Plataformes electròniques programables per fomentar l’aprenentatge transferible i el pensament computacional a les pràctiques de Tecnologia. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:03:03Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics