Es pot intervenir amb clients que no han demanat ajuda?

Show simple item record

dc.contributor Campos Vidal, José Francisco
dc.contributor.author Ballester Bonet, Aina Maria
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2022-01-10T14:28:49Z
dc.date.available 2022-01-10T14:28:49Z
dc.date.issued 2022-01-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156609
dc.description.abstract [cat] El present treball neix amb la finalitat de desmitificar la fal·làcia de Relacions d’Ajuda fracassades en funció del tipus de client. Els Clients Involuntaris són aquells que no han sol·licitat la Relació d’Ajuda a la que es veuen coaccionats a acudir per derivacions legals o pressions de tercers. Aquestes persones, prematurament, poden exercir resistència, però sovint són els prejudicis i les generalitzacions les que condicionen la derrota en la relació. Així doncs, s’ha procurat exposar que el factor que determina el triomf del procés d’ajuda no és l’origen de derivació, ni l’etiqueta d’involuntari, sinó la capacitat de construir una aliança terapèutica entre treballador social i client. L’aliança és la base de l’estil d’intervenció de l’Entrevista Motivacional, doncs, accepta, vincula, escolta i empatitza. L’Entrevista Motivacional procura facilitar a les persones el procés de rescatar els seus recursos i capacitats innates a través de conversacions col·laboratives, acompanyant-les a cursar el camí de l’ambivalència al canvi. El treballador social, tan sols ha d’acompanyar la música de cada persona, i donar un cop de mà quan sigui necessari. D’aquesta manera, el client teixirà de manera autònoma i al seu ritme l’estratègia personal que guiarà el seu procés de canvi. ca
dc.description.abstract [eng] The current work was born with the purpose of demystifying the lie of failed Help Relationships according to the type of client. Involuntary clients are those who have not requested that helpful to which they are coerced by legal derivations or third party pressions. Those users can prematurely put-up resistance, but often prejudices and generalizations are those that determine the relationship’s loss. So, it is tried to expose that the cause who decides the success of the process is not the origin of the derivation, neither the «involuntary» label, otherwise it’s the ability of constructing a therapeutic alliance between the social worker and the client. That alliance is the base of intervention’s style of the Motivational Interview because it accepts, links, listens and empathizes. The Motivational Interview tries to help people to rescue their resources and innate ability through a collaborative conversation, taking them to the way of the change ambivalence. The social worker only has to escort people’s music and help when it becomes a need. Finally, the client will weave autonomously and at his tempo the personal strategy that will guide his changing process. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 36 - Benestar i problemes socials.Treball social. Ajuda social. Vivenda. Assegurances ca
dc.subject.other Clients involuntaris ca
dc.subject.other entrevista motivacional ca
dc.subject.other aliança terapèutica ca
dc.subject.other canvi ca
dc.subject.other Relació d’Ajuda ca
dc.title Es pot intervenir amb clients que no han demanat ajuda? ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics