[cat] Com que l’aprenentatge emocional en l'Educació Secundària hauria de tenir
una major rellevància a les aules, s’ha dissenyat la present proposta per donar
destreses als alumnes per gestionar les seves emocions en l’adolescència. Per una
banda, la paraula emocionari fa referència a un diccionari d’emocions que recull molt
bé els aprenentatges que els alumnes assoleixen en conjunt per mitjà de la
competència social i cívica. I per l’altra, les cartes als refugiats és el mètode
individual per experimentar-les. Aquest TFM proposa un projecte interdisciplinari al
nivell de 4t d’ESO que consisteix en un conjunt de tasques competencials,
anomenades pistes, que a més lliguen les cartes, les comissions, el context dels
refugiats i les emocions. Aquesta combinació els permet crear un vincle personal
amb aquesta crisi humanitària, connectar-ho amb el currículum de diferents matèries
i desenvolupar l’empatia, tot plegat un context fonamental perquè se sentin part del
procés. Amb la finalitat de crear l’emocionari amb l’objectiu de donar veu als menors
refugiats en la societat. A més, també inclou una sèrie d’eines per avaluar la
proposta i millorar el seu impacte en aplicacions posteriors.
[eng] As the emotional learning at the Secondary Nurture would have to have a
main importance at the classrooms, has designed the present proposal to give
artistries at the pupils to manage his emotions at the adolescence. On the one hand,
the word emocionari references at a dictionary of emotions that collects very good
the learnings that the pupils attain at pool by means of the social and civic
competence. And for the other, the cards at the refugees is the individual method to
experiment them. This work proposes an interdisciplinary project at the level of 4th of
CSE that consists at a pool of tasks, nicknamed pitches, that besides bind the cards,
the commissions, the context of the refugees and the emotions. This combination
permits the ones create a personal tie with this humanitarian crisis, connect it with
the curriculum of distinct matters and develop the empathy, every folded a
fundamental context so that they hear part of the process. With the purpose to create
it emocionari with the aim to give voice at the minor refugees at the society. Besides,
also it includes a series of tools to assess the proposal and improve his impact at
posterior apps.