Metodologia visual de filosofia a secundària: un estudi sobre l’aprenentatge de les paraules a través de mitjans audiovisuals

Show simple item record

dc.contributor Llinàs Begon, Joan Lluís
dc.contributor.author Gutierrez Colomer, Adrià
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2022-01-13T13:06:45Z
dc.date.available 2022-01-13T13:06:45Z
dc.date.issued 2020-06-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156731
dc.description.abstract [cat] La tecnologia ha obert noves possibilitats per integrar suports visuals a les escoles. Però, a més, durant la COVID-19 la digitalització s’ha produït a tots els nivells de l’educació. Les interfícies han deixat de ser un complement perifèric de les classes per introduir-les com una eina central per a l’exposició de continguts, activitats i tasques. Els adolescents ja vivien plenament la cultura digital però, com alumnes, també han d’abraçar la cultura acadèmica i no sempre és fàcil. Tractaré d’acostar la cultura acadèmica de la filosofia des de tres metodologies centrades en aspectes visuals: el DUA, Visual Thinking i Visual literacy. En la cerca d’un mètode significatiu d’aprenentatge visual, conduiré la proposta a través del marc conceptual de la Dual Code Theory: els teòrics de la imatge mental i la representació. Establiré les relacions pedagògiques de les imatges i les paraules per clarificar els usos i les limitacions. Llavors contrastaré una de les tres metodologies; l’alfabetització visual, amb els principis ontològics de l’educació segons Perkins. Considerant el procés d’aprenentatge com un conjunt, proposo explorar la metodologia visual com a complement útil segons el curs, l’expertesa i les motivacions. Emprenc el treball amb una pregunta bàsica: com puc ensenyar fusionant imatges i paraules? Per acabar amb una pregunta més complexa: com puc ensenyar tenint en compte l’alfabetització visual? ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Imatge ca
dc.subject.other paraula ca
dc.subject.other significat ca
dc.subject.other aprenentatge ca
dc.subject.other alfabetització ca
dc.title Metodologia visual de filosofia a secundària: un estudi sobre l’aprenentatge de les paraules a través de mitjans audiovisuals ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:04:45Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics