dc.contributor |
Llinàs Begon, Joan Lluís |
|
dc.contributor.author |
Gutierrez Colomer, Adrià |
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-13T13:06:45Z |
|
dc.date.available |
2022-01-13T13:06:45Z |
|
dc.date.issued |
2020-06-19 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/156731 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La tecnologia ha obert noves possibilitats per integrar suports visuals a les
escoles. Però, a més, durant la COVID-19 la digitalització s’ha produït a tots els
nivells de l’educació. Les interfícies han deixat de ser un complement perifèric
de les classes per introduir-les com una eina central per a l’exposició de
continguts, activitats i tasques. Els adolescents ja vivien plenament la cultura
digital però, com alumnes, també han d’abraçar la cultura acadèmica i no
sempre és fàcil. Tractaré d’acostar la cultura acadèmica de la filosofia des de
tres metodologies centrades en aspectes visuals: el DUA, Visual Thinking i
Visual literacy. En la cerca d’un mètode significatiu d’aprenentatge visual,
conduiré la proposta a través del marc conceptual de la Dual Code Theory: els
teòrics de la imatge mental i la representació. Establiré les relacions
pedagògiques de les imatges i les paraules per clarificar els usos i les
limitacions. Llavors contrastaré una de les tres metodologies; l’alfabetització
visual, amb els principis ontològics de l’educació segons Perkins. Considerant
el procés d’aprenentatge com un conjunt, proposo explorar la metodologia
visual com a complement útil segons el curs, l’expertesa i les motivacions.
Emprenc el treball amb una pregunta bàsica: com puc ensenyar fusionant
imatges i paraules? Per acabar amb una pregunta més complexa: com puc
ensenyar tenint en compte l’alfabetització visual? |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Imatge |
ca |
dc.subject.other |
paraula |
ca |
dc.subject.other |
significat |
ca |
dc.subject.other |
aprenentatge |
ca |
dc.subject.other |
alfabetització |
ca |
dc.title |
Metodologia visual de filosofia a secundària: un estudi sobre l’aprenentatge de les paraules a través de mitjans audiovisuals |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2021-06-30T11:04:45Z |
|