Introducció a la motivació en l'etapa educativa de l'ESO - Matemàtiques

Show simple item record

dc.contributor Olivares Garcia, Cristina
dc.contributor.author Boronat Moreiro, Alfredo
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2022-01-17T07:57:15Z
dc.date.available 2022-01-17T07:57:15Z
dc.date.issued 2020-06-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156771
dc.description.abstract [cat] El present document representa el Treball Final de Màster (TFM) desenvolupat pel Màster de Formació del Professorat de la Universitat de les Illes Balears. El treball ha tingut com eix vertebrador el concepte de motivació en l'etapa educativa de l'ESO. En aquest sentit es comença amb una justificació de per què es considera important que els alumnes estiguin motivats, especialment en l'etapa educativa d'ESO. El treball es pot dividir en dues parts principals. Una primera part fa un repàs de la literatura consultada on es recull com s'ha abordat aquesta qüestió. Quins són els mecanismes per avaluar el grau de motivació de l’alumnat, els motius que hi ha darrere del grau de motivació o quines estratègies es poden adoptar per potenciar la motivació han estat els punts claus d'aquesta tasca de recerca. La segona part del treball és el desenvolupament de la proposta que ha significat una implementació pràctica de la revisió teòrica de la primera part. Aquesta implementació ha considerat com a marc de referència l’assignatura de matemàtiques en el cicle d’ESO. Aquesta implementació pràctica s'ha materialitzat en els següents punts: • Una concreció d'eines enfocades a determinar el tipus de la motivació de l’alumnat en vers les matemàtiques, els interessos, les expectatives i el clima motivacional de l'aula. • La definició d'una metodologia que té com a objectiu mantenir i/o incrementar el grau de motivació de l’alumnat. Aquesta metodologia es basa en pautes, estratègies i dinàmiques dissenyades per estimular diferents orientacions motivacionals de l’alumnat. S’ha utilitzat la unitat de proporcionalitat numèrica creada a un classroom per presentar exemples. La pretensió d'aquest treball és oferir un apropament al concepte de motivació en una aula de matemàtiques d'ESO. Pot ser una bona introducció pel professorat novell, per l’alumnat del màster o per qualsevol amb una inquietud en vers aquesta temàtica. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other motivació ca
dc.subject.other entorn educatiu ca
dc.subject.other metodologia ca
dc.subject.other ESO ca
dc.subject.other matemàtiques ca
dc.title Introducció a la motivació en l'etapa educativa de l'ESO - Matemàtiques ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:05:08Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics