La lectura com a context d’aprenentatge transversal. Proposta d’estratègies científiques de lectura comprensiva i cooperativa en l’àrea de Biologia i Geologia i Llengua Catalana.

Show simple item record

dc.contributor Sánchez Grande, Eusebi Vicent
dc.contributor.author Ribas Villalta, Blanca
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2022-01-17T08:32:10Z
dc.date.available 2022-01-17T08:32:10Z
dc.date.issued 2020-06-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156774
dc.description.abstract [cat] Existeix un interès generalitzat per la lectura com a font d'aprenentatge tant dins com fora del sistema educatiu. No obstant això, l'hàbit i la capacitat lectora dels adolescents no sembla complir l’expectativa. D'altra banda, les crisis actuals i la necessitat d'adaptar l'ensenyament a noves realitats socials, econòmiques i ambientals requereixen un tractament global del coneixement i les competències. Llavors considerant el creixent interès per les metodologies constructivistes i l'ensenyament de continguts a través de contextos reals es pretén fer una proposta general de pla lector per un centre d'educació secundària. El present treball desenvolupa específicament dins aquest pla una guia de lectura per al llibre L'ós polar que se'n va anar a la platja: ecologia per a despistats de l'autor Valentín Coronel. El treball es centra en estratègies de lectura cooperativa i comprensiva basades en estudis científics. Aquesta conté activitats per a treballar els diferents capítols amb l'alumnat. Es contempla la feina conjunta de les àrees de Biologia Geologia i Llengua Catalana i Literatura en l'execució dins l'aula. Finalment es planteja una eina d'avaluació de la mateixa proposta per tal de comrpovar-ne l’eficàcia. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Comprensió lectora ca
dc.subject.other estratègies de lectura ca
dc.subject.other educació ambiental ca
dc.subject.other pla de lectura ca
dc.subject.other aprenentatge cooperatiu ca
dc.title La lectura com a context d’aprenentatge transversal. Proposta d’estratègies científiques de lectura comprensiva i cooperativa en l’àrea de Biologia i Geologia i Llengua Catalana. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:06:48Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics