[cat] El món actual és cada cop més globalitzat i això es pot notar també als centres
escolars, on hi arriben anualment alumnes de tot arreu. Un repte actual del
professorat és fer front a la interculturalitat que es viu a les nostres aules, degut
a aquesta globalització. A Balears el repte pot semblar encara major pel fet de
tenir dues llengües oficials, però hi ha estudis que mostren una interdependència
lingüística que facilita l’aprenentatge d’una llengua a través d’una altra. A les
nostres illes es reben dos tipus d’alumnes immigrants: hispanoamericans
(llengua materna espanyola) i altres amb tot tipus de llengua materna
(romàniques i no romàniques). Amb aquest treball es pretén fer una intervenció
als tres factors que s’involucren amb l’arribada de l’alumne immigrant: l’alumne,
la família i el professorat. Es fa una proposta d’actuació per a la integració de
l’estudiant i la seva família en el nostre sistema educatiu així com una guia
d’autoaprenentatge per al professorat. A través d’una sèrie de sessions es
treballaran diferents estratègies per accelerar l’aprenentatge de l’alumne.
Aquestes sessions es duran a terme conjuntament des de l’assignatura de
Llengua Catalana i Biologia i Geologia, per tal d’aprendre una nova llengua
alhora que s’aprèn ciència.