| dc.contributor | Sánchez Grande, Eusebi Vicent | |
| dc.contributor.author | Font Bosch, Bàrbara Maria | |
| dc.date | 2020 | |
| dc.date.accessioned | 2022-01-17T09:41:29Z | |
| dc.date.available | 2022-01-17T09:41:29Z | |
| dc.date.issued | 2020-06-19 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/156779 | |
| dc.description.abstract | [cat] El món actual és cada cop més globalitzat i això es pot notar també als centres escolars, on hi arriben anualment alumnes de tot arreu. Un repte actual del professorat és fer front a la interculturalitat que es viu a les nostres aules, degut a aquesta globalització. A Balears el repte pot semblar encara major pel fet de tenir dues llengües oficials, però hi ha estudis que mostren una interdependència lingüística que facilita l’aprenentatge d’una llengua a través d’una altra. A les nostres illes es reben dos tipus d’alumnes immigrants: hispanoamericans (llengua materna espanyola) i altres amb tot tipus de llengua materna (romàniques i no romàniques). Amb aquest treball es pretén fer una intervenció als tres factors que s’involucren amb l’arribada de l’alumne immigrant: l’alumne, la família i el professorat. Es fa una proposta d’actuació per a la integració de l’estudiant i la seva família en el nostre sistema educatiu així com una guia d’autoaprenentatge per al professorat. A través d’una sèrie de sessions es treballaran diferents estratègies per accelerar l’aprenentatge de l’alumne. Aquestes sessions es duran a terme conjuntament des de l’assignatura de Llengua Catalana i Biologia i Geologia, per tal d’aprendre una nova llengua alhora que s’aprèn ciència. | ca |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure | ca |
| dc.subject.other | Alumne nouvingut | ca |
| dc.subject.other | inclusió | ca |
| dc.subject.other | acceleració de l’aprenentatge | ca |
| dc.subject.other | lectura | ca |
| dc.subject.other | aprenentatge entre iguals | ca |
| dc.title | Inclusió de l'alumne nouvingut i de les seves famílies: Proposta per a l'acceleració de l'aprenentatge de la llengua catalana des de l'àrea de Biologia i Geologia | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
| dc.date.updated | 2021-06-30T11:06:50Z |