Inclusió de l'alumne nouvingut i de les seves famílies: Proposta per a l'acceleració de l'aprenentatge de la llengua catalana des de l'àrea de Biologia i Geologia

Show simple item record

dc.contributor Sánchez Grande, Eusebi Vicent
dc.contributor.author Font Bosch, Bàrbara Maria
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2022-01-17T09:41:29Z
dc.date.available 2022-01-17T09:41:29Z
dc.date.issued 2020-06-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156779
dc.description.abstract [cat] El món actual és cada cop més globalitzat i això es pot notar també als centres escolars, on hi arriben anualment alumnes de tot arreu. Un repte actual del professorat és fer front a la interculturalitat que es viu a les nostres aules, degut a aquesta globalització. A Balears el repte pot semblar encara major pel fet de tenir dues llengües oficials, però hi ha estudis que mostren una interdependència lingüística que facilita l’aprenentatge d’una llengua a través d’una altra. A les nostres illes es reben dos tipus d’alumnes immigrants: hispanoamericans (llengua materna espanyola) i altres amb tot tipus de llengua materna (romàniques i no romàniques). Amb aquest treball es pretén fer una intervenció als tres factors que s’involucren amb l’arribada de l’alumne immigrant: l’alumne, la família i el professorat. Es fa una proposta d’actuació per a la integració de l’estudiant i la seva família en el nostre sistema educatiu així com una guia d’autoaprenentatge per al professorat. A través d’una sèrie de sessions es treballaran diferents estratègies per accelerar l’aprenentatge de l’alumne. Aquestes sessions es duran a terme conjuntament des de l’assignatura de Llengua Catalana i Biologia i Geologia, per tal d’aprendre una nova llengua alhora que s’aprèn ciència. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Alumne nouvingut ca
dc.subject.other inclusió ca
dc.subject.other acceleració de l’aprenentatge ca
dc.subject.other lectura ca
dc.subject.other aprenentatge entre iguals ca
dc.title Inclusió de l'alumne nouvingut i de les seves famílies: Proposta per a l'acceleració de l'aprenentatge de la llengua catalana des de l'àrea de Biologia i Geologia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:06:50Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics