dc.contributor |
Sánchez Grande, Eusebi Vicent |
|
dc.contributor.author |
Font Bosch, Bàrbara Maria |
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-17T09:41:29Z |
|
dc.date.available |
2022-01-17T09:41:29Z |
|
dc.date.issued |
2020-06-19 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/156779 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El món actual és cada cop més globalitzat i això es pot notar també als centres
escolars, on hi arriben anualment alumnes de tot arreu. Un repte actual del
professorat és fer front a la interculturalitat que es viu a les nostres aules, degut
a aquesta globalització. A Balears el repte pot semblar encara major pel fet de
tenir dues llengües oficials, però hi ha estudis que mostren una interdependència
lingüística que facilita l’aprenentatge d’una llengua a través d’una altra. A les
nostres illes es reben dos tipus d’alumnes immigrants: hispanoamericans
(llengua materna espanyola) i altres amb tot tipus de llengua materna
(romàniques i no romàniques). Amb aquest treball es pretén fer una intervenció
als tres factors que s’involucren amb l’arribada de l’alumne immigrant: l’alumne,
la família i el professorat. Es fa una proposta d’actuació per a la integració de
l’estudiant i la seva família en el nostre sistema educatiu així com una guia
d’autoaprenentatge per al professorat. A través d’una sèrie de sessions es
treballaran diferents estratègies per accelerar l’aprenentatge de l’alumne.
Aquestes sessions es duran a terme conjuntament des de l’assignatura de
Llengua Catalana i Biologia i Geologia, per tal d’aprendre una nova llengua
alhora que s’aprèn ciència. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Alumne nouvingut |
ca |
dc.subject.other |
inclusió |
ca |
dc.subject.other |
acceleració de l’aprenentatge |
ca |
dc.subject.other |
lectura |
ca |
dc.subject.other |
aprenentatge entre iguals |
ca |
dc.title |
Inclusió de l'alumne nouvingut i de les seves famílies: Proposta per a l'acceleració de l'aprenentatge de la llengua catalana des de l'àrea de Biologia i Geologia |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2021-06-30T11:06:50Z |
|