Noves eines per a l’aprenentatge basat en jocs

Show simple item record

dc.contributor Vergés Aguiló, Agustín
dc.contributor.author Guijarro Ferrer, Lluís
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2022-01-17T10:56:56Z
dc.date.issued 2020-06-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156783
dc.description.abstract [cat] L’objectiu d’aquest treball és desenvolupar noves eines per a l’aprenentatge bast en jocs (ABJ). La revisió bibliogràfica prèvia ha servit per emfatitzar la utilitat d’aquest tipus de metodologies per fomentar un aprenentatge vertader de l’alumne, així com per generar climes motivacionals de tipus intrínsec a l’aula. El treball d’investigació ha permès obtenir una nova eina didàctica per a l’ABJ a partir de l’adaptació d’un joc de taula disponible comercialment. Aquest nou joc educatiu pot servir tant pel desenvolupament d’activitats puntuals dins l’aula com el d’una unitat didàctica en la seva totalitat. Les característiques de la nova eina dissenyada també permeten abordar l’avaluació del procés d’aprenentatge de l’alumnat de manera efectiva. En darrera instància, s’ha dissenyat un conjunt d’eines per avaluar el procés d’aplicació de l’eina a les aules així com la seva recepció per part de l’alumnat i el professorat. ca
dc.description.abstract [eng] The main aim of this work was to develop new tools for game-based learning (GBL). A bibliographic review emphasized the usefulness of active methodologies in promote true student learning as well as in generating intrinsic motivational environments in education. The research work lead to the obtaining of a new didactic tool for GBL, this was achieved through the adaptation of a commercially available board game. The new educational game can be used both for the treatment of simple concepts as well as for the development of whole didactic units. The specifications of the newly designed tool also make it possible to address the assessment of the student learning process effectively. Ultimately, a set of tools has been designed in order to evaluate the process of applying the designed tool in education environments as well as its reception by students and teachers. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Aprenentatge basat en jocs ca
dc.subject.other ABJ ca
dc.subject.other metodologies actives ca
dc.subject.other constructivisme ca
dc.subject.other física i química ca
dc.title Noves eines per a l’aprenentatge basat en jocs ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:06:54Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics