[cat] Està demostrat que els alumnes afermen el seus coneixements quan els
experimenten i els posen en pràctica (Ballester, 1999). En el cas de
l’ensenyament de la història i la prehistòria en concret, les sortides
didàctiques tenen un paper clau per conèixer de primera mà el passat més
llunyà que es va donar en el nostre entorn més proper. Amb l’observació i la
pràctica s’aconsegueix un aprenentatge més significatiu que perdura durant
tota la vida de l’alumne. Per una altra part, l’atenció a la diversitat ha d’esser
una finalitat de l’educació en si mateixa, ja què com diu Muntaner (2010, p.4),
la diversitat és un fet natural, complexe i múltiple. Per això, aquest treball es
centra en saber si les activitats proposades per l’estudi de la prehistòria són
accessibles per tot l’alumnat.
[eng] It is shown that students strengthen their knowledge when they experience it
and put it into practice (Ballester, 1999). In the case of the teaching of history
and prehistory in particular, didactic outings play a key role in getting to know
first hand the most distant past that occurred in our immediate environment.
Through observation and practice, more meaningful learning is achieved that
lasts throughout the student’s life. On the other hand, attention to diversity
must be an end in education in itself, because as Muntaner (2010) says,
diversity is a natural, complex and multiple fact. Therefore, this work focuses
on whether the activities proposed for the study of prehistory are suitable for
all kind of students.