dc.contributor |
Oliver Trobat, Miquel Francesc |
|
dc.contributor.author |
Alegria Latorre, Samuel |
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-18T07:49:42Z |
|
dc.date.issued |
2020-06-15 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/156805 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Les noves metodologies pedagògiques van agafant força a mesura que ens
anem endinsant en el segle XXI, però no sempre van acompanyades de
l’entorn adient per a l’aprenentatge. Canviar la dinàmica de la pedagogia
tradicional implica canviar i reformular els espais acadèmics. En els darrers
estudis, la millora del rendiment acadèmic de l’alumat en espais actius és
significativa. L’espai on aprenem, ens relacionem i habitem també condiciona
els nostres aprenentatges i perquè puguem adquirir nous coneixements
haurem de dissenyar-lo en funció de les nostres necessitats.
Al mateix temps, cada vegada es dóna més importància a l’adquisició
d’aprenentatges informals en els estudis acadèmics, perquè l’alumnat els
necessita per completar els seus projectes. La cultura DIY (fes-t’ho) és el
paradigma de l’autoaprenentatge no acadèmic de principis de segle XXI.
L’explosió de la cultura DIY va lligada a l’accés al coneixement en xarxa de la
Web 2.0. A través de xarxes socials, fòrums, aplicacions com YouTube, Wikis i
entorns digitals on es comparteixen recursos, els dyers fan realitat els seus
somnis, desitjos i aficions.
Com a resultat d’ambdues realitats, es proposa l’aula DIY. Un entorn on
l’alumnat construirà l’aula des de zero en funció de les seves necessitats vitals i
d’aprenentatge. Espais que respondran a un marc teòric escollit per ells
mateixos i que es vertebrarà a través de tres principis: naturalitat, estimulació i
individualització. Aquesta proposta posarà en pràctica competències
transversals mitjançant la pràctica DIY, apostarà pel reciclatge com a força de
canvi i transformació, motivarà l’autonomia personal i esdevindrà una veritable
experiència vivencial i significativa per a l’alumnat. La vida de l’aula i la vida del
món exterior connectades per l’experiència, d’aquí la importància de l’espai
com a recurs didàctic i com a espai creixement vital. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
004 - Informàtica |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
DIY |
ca |
dc.subject.other |
entorns d’aprenentatge |
ca |
dc.subject.other |
espais didàctics |
ca |
dc.title |
L'aula DIY. Disseny de l'espai com a recurs didàctic |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2021-06-30T11:07:07Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|