| dc.contributor | Oliver Trobat, Miquel Francesc | |
| dc.contributor.author | Alegria Latorre, Samuel | |
| dc.date | 2020 | |
| dc.date.accessioned | 2022-01-18T07:49:42Z | |
| dc.date.issued | 2020-06-15 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/156805 | |
| dc.description.abstract | [cat] Les noves metodologies pedagògiques van agafant força a mesura que ens anem endinsant en el segle XXI, però no sempre van acompanyades de l’entorn adient per a l’aprenentatge. Canviar la dinàmica de la pedagogia tradicional implica canviar i reformular els espais acadèmics. En els darrers estudis, la millora del rendiment acadèmic de l’alumat en espais actius és significativa. L’espai on aprenem, ens relacionem i habitem també condiciona els nostres aprenentatges i perquè puguem adquirir nous coneixements haurem de dissenyar-lo en funció de les nostres necessitats. Al mateix temps, cada vegada es dóna més importància a l’adquisició d’aprenentatges informals en els estudis acadèmics, perquè l’alumnat els necessita per completar els seus projectes. La cultura DIY (fes-t’ho) és el paradigma de l’autoaprenentatge no acadèmic de principis de segle XXI. L’explosió de la cultura DIY va lligada a l’accés al coneixement en xarxa de la Web 2.0. A través de xarxes socials, fòrums, aplicacions com YouTube, Wikis i entorns digitals on es comparteixen recursos, els dyers fan realitat els seus somnis, desitjos i aficions. Com a resultat d’ambdues realitats, es proposa l’aula DIY. Un entorn on l’alumnat construirà l’aula des de zero en funció de les seves necessitats vitals i d’aprenentatge. Espais que respondran a un marc teòric escollit per ells mateixos i que es vertebrarà a través de tres principis: naturalitat, estimulació i individualització. Aquesta proposta posarà en pràctica competències transversals mitjançant la pràctica DIY, apostarà pel reciclatge com a força de canvi i transformació, motivarà l’autonomia personal i esdevindrà una veritable experiència vivencial i significativa per a l’alumnat. La vida de l’aula i la vida del món exterior connectades per l’experiència, d’aquí la importància de l’espai com a recurs didàctic i com a espai creixement vital. | ca |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | 004 - Informàtica | ca |
| dc.subject | 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure | ca |
| dc.subject.other | DIY | ca |
| dc.subject.other | entorns d’aprenentatge | ca |
| dc.subject.other | espais didàctics | ca |
| dc.title | L'aula DIY. Disseny de l'espai com a recurs didàctic | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
| dc.date.updated | 2021-06-30T11:07:07Z | |
| dc.date.embargoEndDate | info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 | |
| dc.embargo | 2050-01-01 | |
| dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |