[cat] El mòdul Tècniques Bàsiques d’Infermeria (TBI) és el de major càrrega lectiva
del cicle i gran part del continguts són pràctics. La gamificació afavoreix la
implicació i la motivació de l’alumnat en el procés d’aprenentatge; i la simulació
pretén abordar aquesta part pràctica del mòdul.
Es pretén fer una recerca bibliogràfica sobre aquestes 2 metodologies
didàctiques actives on descriure les característiques, els beneficis i les dificultats,
així com diferents exemples i propostes per posar a la pràctica dins l’àmbit de la
formació professional. L’objectiu és millorar l’aprenentatge de l’alumnat en el seu
procés d’ensenyament-aprenentatge.
La proposta didàctica concreta serà l’elaboració d’un conjunt d’activitats basades
en aquestes dues metodologies actives, és a dir, casos clínics i una escape room
que combini gamificació i simulació en l'apartat de primers auxilis del mòdul de
TBI. Aquesta part es troba a final de curs i moltes vegades no hi ha temps
suficient per desenvolupar-la al ser un cicle formatiu que encara es regeix per
normativa LOGSE de 1400 hores.
A més a més, en el transcurs de la proposta, es vol potenciar el treball en equip
ja que és una capacitat imprescindible per al bon funcionament de l’equip
infermera-auxiliar.