La relació entre el moviment dels estudiants a 2n de Batxillerat i el seu benestar emocional

Show simple item record

dc.contributor Mascaró Moll, Jaume
dc.contributor.author Mascaró Pons, Pere
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2022-01-18T09:11:10Z
dc.date.issued 2020-07-24
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156822
dc.description.abstract [cat] Moure’s forma part de la natura de l’ésser humà. Durant el confinament pel Covid19 ho hem pogut viure en primera persona. El fet d’estar reclosos i no poder moure’ns tant ha fet que el nostre estat de benestar emocional hagi canviat, i és que el moviment físic està estretament relacionat amb el nostre estat d’ànim i motivació. I no només per a nosaltres, adults, sinó també pels alumnes de 2n de Batxillerat, que són els únics de l’etapa de secundària i batxillerat que no tenen l’assignatura d’Educació Física com a obligatòria. És una etapa coneguda pels alts nivells d’estrès i angoixa, i la quantitat d’hores que fan asseguts. A partir d’això, vull cercar la relació que té el moviment físic amb l’estat de benestar emocional dels alumnes d’aquest curs. Per això, cal definir què és vol dir benestar i quins tipus hi ha, i més específicament de què tracta el benestar emocional: diferents maneres d’entendre-ho segons diferents camps de coneixement, els factors que el determinen i quins són els seus efectes en l’aprenentatge. A més, es definirà què és el moviment físic i la necessitat que els éssers humans tenim de moure’ns. També s’analitzaran alguns estudis ja realitzats demostrant que el moviment pot determinar el benestar emocional de les persones i, més específicament, dels joves. Després de tot això, presento diverses pràctiques didàctiques encarades per l’alumnat del segon curs de Batxillerat. Aquestes pràctiques tenen com a objectiu que els alumnes puguin millorar el seu benestar emocional i que visquin emocions positives movent-se. D’aquesta manera, el seu nivell de motivació, atenció i capacitat de preses de decisions importants podrà millorar. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other benestar emocional ca
dc.subject.other moviment ca
dc.subject.other motivació ca
dc.subject.other educació emocional ca
dc.subject.other Batxillerat ca
dc.title La relació entre el moviment dels estudiants a 2n de Batxillerat i el seu benestar emocional ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:07:13Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics