[cat] El present treball és una proposta didàctica per apropar els alumnes de
segon de batxillerat artístic al seu incipient món creador. Amb l’objectiu de
desenvolupar el diàleg amb un mateix, es proposa el Diari de Creació com eina
cabdal, que s’anirà gestant a partir de quatre tallers que tenen com a objectius:
introduir la identitat artística, descobrir els processos de creació individuals i
desenvolupar les reflexions necessàries per saber quins són els camins de l’art que
interessen a cada alumne. El projecte es formula a partir de quatre conceptes clau
vinculats a les obres de quatre artistes i pedagogs: Anna Halprin amb relació al cos ,
Arno Stern vinculat a l’ expressió , Dieter Roth a la troballa i Diana Aisenberg a la
percepció . La metodologia de cada taller és pràctica i reflexiva, potenciant els
debats i l’aprenentatge en col·lectiu. Diàlegs artístics amb el JO. El diari de
creació, és una proposta didàctica diferent, ja que té una estructura versàtil, i és
apta per ser treballada en diferents escenaris de l’educació artística depenent de les
necessitats de cada curs i pot actuar de complement de les assignatures del
currículum educatiu.