[cat] Aquest estudi pretén analitzar la relació entre els grups interactius i la inclusió en
la realitat d’un centre escolar de Mallorca, així com establir propostes de millora
que suposin un major aprenentatge per a tot l’alumnat. Des d’un enfocament
metodològic bàsicament qualitatiu s’han fent servir com a eines de recollida
d’informació l’entrevista, grups de discussió i l’observació no participant. Els
resultats d’aquest treball demostren que els grups interactius ajuden a millorar la
convivència, l’aprenentatge, la motivació, la cooperació i la satisfacció de tota la
comunitat educativa. Tot i així, en el procés de la inclusió, es troben barreres per
a l’aprenentatge i es plantegen algunes propostes de millora per tal de superarles.
[eng] This study analyzes the relationship between the interactive groups and the
inclusion in the reality of a school in Mallorca and establishes improvement
proposals that will lead to greater learning for all students. From a basically
qualitative methodological approach, have been used interview, discussion
groups and non-participant observation as information gathering tools. The result
of the study shows that interactive groups help improve coexistence, better
learning, motivation, cooperation and great satisfaction in the educational
community. However, in the process of inclusion, there are barriers to learning
and this study offers some suggestions for improvement in order to overcome
them.