[cat] La inclusió educativa suposa que tots els alumnes puguin ser atesos dins
l‟entorn educatiu ordinari, indistintament de les seves característiques. Aquest
ha de respectar les seves diferències, potenciar les seves habilitats i defugir
d‟un sistema educatiu que sotmet als estudiants a un procés
d‟homogeneïtzació que no respon a les necessitats d‟aquests.
El treball adjunt té per finalitat analitzar la realitat de l‟IES Santa Maria en
relació al desenvolupament de pràctiques inclusives. Mitjançant l‟ús de
diferents tècniques d‟investigació es vol conèixer el centre educatiu en qüestió,
amb l‟objectiu d‟elaborar una anàlisi DAFO (debilitats, amenaces,fortaleses i
oportunitats) per avaluar quines pràctiques i/o condicions reuneix el centre per
treballar des de la inclusió.
Aquest document vol ser una eina de conscienciació per a la comunitat
educativa de l‟IES Santa Maria i el mitjà per promoure i incentivar un canvi de
paradigma. Aquest és sols l‟inici d‟un camí llarg, ple d‟obstacles, però amb un
objectiu ben definit: la inclusió.
[eng The inclusive education assumes that all students must be included with in the
ordinary educational environment, independent of their own traits. This
educational environment must respect the differences, foster the skills and
avoid an educative system that subdues students to a homogenization process
that does not respond to their needs.
The following thesis aims to analyze the reality of the secondary school IES
Santa Maria in relation with the development of inclusive practices. Throughout
the use of different investigation techniques, we want to get to know this
educational center, whose aim is to elaborate a SWOT analysis (Strengths,
Weaknesses, Opportunities and Threats) in order to evaluate which practices
and/or conditions the school gathers for working in an inclusive way.
This essay wants to be an awareness-raising tool for the educative community
of IES Santa Maria and the mean to promote and encourage a paradigm
change. This is just the beginning of a long way, full of obstacles but with a
clear objective: the inclusion.