Anàlisi de pràctiques inclusives: el cas de l’IES Santa Maria

Show simple item record

dc.contributor Vallespir Soler, Jordi
dc.contributor.author Gómez Fernández, Sandra
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2022-01-31T08:06:54Z
dc.date.issued 2020-06-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157100
dc.description.abstract [cat] La inclusió educativa suposa que tots els alumnes puguin ser atesos dins l‟entorn educatiu ordinari, indistintament de les seves característiques. Aquest ha de respectar les seves diferències, potenciar les seves habilitats i defugir d‟un sistema educatiu que sotmet als estudiants a un procés d‟homogeneïtzació que no respon a les necessitats d‟aquests. El treball adjunt té per finalitat analitzar la realitat de l‟IES Santa Maria en relació al desenvolupament de pràctiques inclusives. Mitjançant l‟ús de diferents tècniques d‟investigació es vol conèixer el centre educatiu en qüestió, amb l‟objectiu d‟elaborar una anàlisi DAFO (debilitats, amenaces,fortaleses i oportunitats) per avaluar quines pràctiques i/o condicions reuneix el centre per treballar des de la inclusió. Aquest document vol ser una eina de conscienciació per a la comunitat educativa de l‟IES Santa Maria i el mitjà per promoure i incentivar un canvi de paradigma. Aquest és sols l‟inici d‟un camí llarg, ple d‟obstacles, però amb un objectiu ben definit: la inclusió. ca
dc.description.abstract [eng The inclusive education assumes that all students must be included with in the ordinary educational environment, independent of their own traits. This educational environment must respect the differences, foster the skills and avoid an educative system that subdues students to a homogenization process that does not respond to their needs. The following thesis aims to analyze the reality of the secondary school IES Santa Maria in relation with the development of inclusive practices. Throughout the use of different investigation techniques, we want to get to know this educational center, whose aim is to elaborate a SWOT analysis (Strengths, Weaknesses, Opportunities and Threats) in order to evaluate which practices and/or conditions the school gathers for working in an inclusive way. This essay wants to be an awareness-raising tool for the educative community of IES Santa Maria and the mean to promote and encourage a paradigm change. This is just the beginning of a long way, full of obstacles but with a clear objective: the inclusion. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other IES Santa Maria ca
dc.subject.other educació ca
dc.subject.other inclusió ca
dc.subject.other pràctiques ca
dc.subject.other DAFO ca
dc.title Anàlisi de pràctiques inclusives: el cas de l’IES Santa Maria ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:22:27Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics