[cat] El present treball de fi de màster (TFM) consisteix en un estudi de cas. On
mitjançant una metodologia qualitativa es valorarà les bones pràctiques dutes a
terme per l’escola durant tota l’etapa escolar d’en Pau, un infant amb Distròfia
Muscular de Duchenne. Aquest infant ja ha acabat tota l’etapa escolar i
s’analitzarà des dels quart d’educació infantil fins a segon de batxillerat. El que
es pretén és mostrar un cas d’inclusió i visibilitat que la inclusió és possible.
L’eina de recollida d’informació seran les entrevistes semiestructurades al
personal docent i família i als companys de classe mitjançant un grup de
discussió. Aquestes entrevistes es categoritzaran per fer l’anàlisi de la
presència, participació, progrés i autonomia, puntals indispensables per saber
si es van dur unes bones pràctiques inclusives durant l’etapa escolar. Una
vegada fet l’anàlisi es farà un recull de totes les bones pràctiques que es van a
dur a terme perquè aquest cas estigués inclòs a dins l’escola ordinària.
[eng] This dissertation (TFM) consists of a case study, where a qualitative
methodology will assess good practice carried out by the school throughout a
school year of Pau, a child with Duchenne Muscular Dystrophy. This child has
already finished the whole school stage and will be analysed from preschool
education to high school. The aim of the study is to provide a case of inclusion
and make visible that inclusion is possible. The information gathering tool will
be semi-structured interviews to teaching staff, family members and classmates
trough a focus group. These interviews will be categorized to make the analysis
of presence, participation, progress and autonomy, essential pillars to
determine if good inclusive practice was carried out during the school stage.
Once the analysis has been made, all good practice that were carried out will be
compiled in order to include this case in an ordinary school.