[cat] El desenvolupament personal dels infants i joves en situació d’acolliment es veu greument
afectat per diferents factors, però quines són les seves necessitats i experiències
educatives? L’objectiu d’aquesta investigació era conèixer els resultats de quaranta
estudis que van analitzar aquests factors, mitjançant una revisió sistemàtica en tres bases
de dades diferents. Els resultats mostren la necessitat d’un suport social constant,
provinent tant dels progenitors, com dels docents, personal del centre o dels mateixos
companys. A més, indiquen que els canvis constants d’atenció residencial i el nivell
educatiu dels progenitors afecta negativament en els àmbits educatius d’aquests infants,
proporcionant un futur ple d’incerteses i dubtes constants. Tot i això, seria necessari
incorporar nous estudis que permetessin ampliar i especificar més els resultats obtinguts.
[eng] The personal development of children and young people in residential care have been
greatly affected by different factors, but what are the educational needs and experiences?
The aim of this research was to find out the results of forty studies that had analysed these
factors by carrying out a systematic review in three different databases. The results show
the need for constant social support, whether from parents, teachers, school staff or
companies themselves. In addition, the results indicate that the constant changes in
residential care and the parents’ educational level negatively affect the educational
environments of these children, providing a future full of uncertainties and constant
doubts. For this reason, it would be necessary to incorporate new studies that would allow
the results obtained to be expanded and specified further.