Proposta educativa per empoderar alumnes de secundària víctimes de maltractament infantil i juvenil

Show simple item record

dc.contributor Vives Barceló, Margarita
dc.contributor.author Cerdà Obrador, Bàrbara
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-15T08:54:23Z
dc.date.issued 2021-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157600
dc.description.abstract [cat] El present treball analitza, des de l’àmbit educatiu, la influència del desemparament en el procés de desenvolupament integral de l’adolescent. Centrant-se a Mallorca, concretament en l’etapa d’Educació Secundària Obligatòria, es vol esbrinar quin és el procediment més adient davant l’heterogeneïtat del maltractament infantil i juvenil i quins són els principals factors que desencadenen aquesta desprotecció, per tal de poder potenciar el rol de l’orientador cap a la prevenció o si escau, posar en marxa el Protocol Marc Interdisciplinari d’Actuacions en casos de Maltractament Infantil a les Illes Balears. Així doncs, per una banda, es presenta l’itinerari a seguir davant una possible situació de desemparament, on s’expliquen les diferents passes que s’han de dur a terme i les responsabilitats que té el centre educatiu, i concretament el Departament d’Orientació, en relació amb les institucions encarregades del protocol, com també amb l’adolescent i la família. Per altra banda, i com objectiu principal d’aquest treball, s’elabora una proposta didàctica amb la finalitat de sensibilitzar a la comunitat educativa sobre el maltractament infantil i juvenil i oferir-ne evidència empírica amb la finalitat de presentar un programa preventiu basat en l’evidència. Finalment, l’orientador haurà de facilitar una formació als docents conscienciant sobre la Teoria de les Necessitats Infantils Bàsiques perquè puguin conèixer els indicadors i facilitar la detecció de casos de desprotecció. Les conclusions van lligades directament amb l’empoderament de l’alumne de secundària, potenciant el treball en xarxa amb els serveis de protecció de menors, els serveis socials comunitaris i el centre de salut, entre altres serveis externs, per tal de proporcionar l’ajuda necessària per protegir i defensar els drets dels adolescents. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 17 - Ètica. Filosofia pràctica ca
dc.subject 36 - Benestar i problemes socials.Treball social. Ajuda social. Vivenda. Assegurances ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Maltractament infantil ca
dc.subject.other adolescència ca
dc.subject.other família ca
dc.subject.other orientació educativa ca
dc.subject.other resiliència ca
dc.title Proposta educativa per empoderar alumnes de secundària víctimes de maltractament infantil i juvenil ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2022-02-01T07:01:37Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics