Els programes familiars basats en evidències científiques al mòdul de l’atenció de les unitats de convivència del cicle de grau superior de tècnic superior en integració social

Show simple item record

dc.contributor Vives Barceló, Margarita
dc.contributor.author Romero Escobar, Antonio Jesús
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-15T10:23:38Z
dc.date.issued 2021-06-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157613
dc.description.abstract [cat] L’anàlisi dels programes familiars basats en evidències científiques proporciona un bon context per a què els professionals de la Integració Social creïn estratègies que els permetin dissenyar una intervenció de major qualitat dins l’àmbit familiar, ja que els aporta instruments per a avaluar les seves estratègies professionals. El present treball conté un marc teòric i una proposta pràctica centrada en programes familiars. Els continguts del marc teòric versen en torn a tipologia de famílies i unitats de convivència, a més dels aspectes de la intervenció social com la prevenció a les famílies relacionats. També continguts relacionats amb la intervenció socioeducativa amb famílies, com per exemple la implicació d’aquestes, els programes familiars basats en la evidència científica, i els tipus de programes familiars. L’objectiu de la proposta pràctica que segueix al marc teòric està dirigit a què els alumnes de Formació Professional de cicle superior de Tècnic en Integració social coneguin els programes familiars basats en evidències científiques i els relacionin amb les tasques professionals dins l’àmbit de l’atenció a les unitats de convivència. L’aprenentatge basat en reptes és la metodologia triada en aquesta proposta pràctica, ja que aquesta metodologia ajudarà als alumnes a assolir les competències professionals, socials i personals en vers del tema dels programes familiars basats en evidències científiques. La proposta creada es programa en sis reptes dirigits als alumnes. Aquests treballaran conceptes relacionats amb els programes familiars basats en evidència científica. Aquest apropament els ajudarà a crear estratègies professionals per les intervencions familiars. En aquest treball, es proposa què els Tècnics d’Integració social desenvolupin un paper important, que actualment no tenen, en l’àmbit de la implementació dels programes familiars basats en evidències científiques, perquè aquests professionals estan en contacte directe i continu amb la família. Per aquest motiu, haurien de ser una figura més a l’hora de millorar l’avaluació de les competències i habilitats parentals assolides als nuclis familiars dins dels programes familiars. Per acabar el treball conclou què els integradors socials poden realitzar intervencions al camp dels programes familiars basats en evidències científiques i per això potser una bona unitat de treball per poder desenvolupar al seu currículum. ca
dc.description.abstract [eng] The analysis of family programs based on scientific evidence provides a good context for Social Integration professionals to create strategies that allow them to design a higher quality intervention within the family, as it provides them with tools to evaluate their professional strategies. The present work contains a theoretical framework and a practical proposal focused on family programs. The contents of the theoretical framework revolve around the typology of families and cohabitation units, as well as aspects of social intervention such as prevention in related families. Also contents related to the socio-educational intervention with families, such as their involvement, family programs based on scientific evidence, and the types of family programs. The aim of the practical proposal that follows the theoretical framework is aimed at students of vocational training of higher cycle of Technician in Social Integration know the family programs based on scientific evidence and relate them to professional tasks in the field of attention to the coexistence units. Challenge-based learning is the methodology chosen in this practical proposal, as this methodology will help students to acquire professional, social and personal competencies in relation to the topic of family programs based on scientific evidence. The proposal created is programmed in six goals for students. These will work on concepts related to family programs based on scientific evidence. This approach will help them create professional strategies for family interventions. In this work, it is proposed that Social Integration Technicians play an important role, which they currently do not have, in the field of implementation of family programs based on scientific evidence, because these professionals are in direct and continuous contact with the family. For this reason, they should be one more character in improving the assessment of parenting skills and abilities acquired in households within family programs. To conclude the work concludes that social integrators can make interventions in the field of family programs based on scientific evidence and therefore perhaps a good unit of work to develop in their curriculum. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 316 - Sociologia. Comunicació ca
dc.subject.other programes familiars basats en evidència científica ca
dc.subject.other tècnic en integració social ca
dc.subject.other aprenentatge basat en reptes ca
dc.subject.other competències professionals ca
dc.subject.other Evidence based family programs ca
dc.subject.other social integration technician ca
dc.subject.other challenge-based learning ca
dc.subject.other family prevention ca
dc.subject.other professional skills ca
dc.title Els programes familiars basats en evidències científiques al mòdul de l’atenció de les unitats de convivència del cicle de grau superior de tècnic superior en integració social ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:01:41Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics