Proposta pedagògica per a l'ensenyament de la pronúncia de l'anglès com a L2 dirigida a l'alumnat catalanoparlant de secundària

Show simple item record

dc.contributor Febrer Cardona, Susana
dc.contributor.author Janer Pons, Anna
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-15T11:19:13Z
dc.date.issued 2021-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157625
dc.description.abstract [cat] Aquest treball neix de la constatació d’un problema molt estès en el context de les classes de llengua estrangera anglesa de secundària; el fet que actualment no s’assoleixen els objectius desitjats pel que fa a la pronúncia d’aquesta segona llengua. Amb l’objectiu, doncs, de donar una resposta a aquest gran repte, hem examinat de prop les diferents variables que intervenen en l’adquisició fonològica d’una L2, i ens hem centrat, finalment, en una d’aquestes variables: la influència del sistema vocàlic de l’L1 – en aquest cas, el català – en l’adquisició del sistema vocàlic de l’L2 – en aquest cas, l’anglès –. Tot sembla indicar que aquesta variable es constitueix en una de les causants principals de les dificultats de l’alumnat catalanoparlant a l’hora d’assolir una bona pronúncia de l’anglès. Així doncs, aquest treball es concreta en una proposta pedagògica adreçada a alumnes de secundària aprenents d’anglès com a L2 i està conformada per un seguit d’activitats didàctiques que han de servir, idealment, per solucionar aquest gran repte. Aquesta proposta o mètode experimental d’ensenyament de la pronúncia estarà basat en mapatges comparatius de les dues llengües en qüestió (anglès i català), en els principals models teòrics de Second Language Acquisition (SLA) i en els mètodes, tècniques i pràctiques més rellevants que s’han proposat fins ara. ca
dc.description.abstract [eng] This work emerges from the verification of a widespread problem in the context of English as a Foreign Language subject in secondary schools. That is, the fact that at the present time the objectives set in relation to the pronunciation of this second language are not being accomplished. Thus, aiming to give an answer to this challenge, we have examined closely the different variables that intervene in the phonological acquisition of an L2 and, in the end, we have focused on one of them: the influence of the L1 vowel system – Catalan, in this case – in the acquisition of the L2 vowel system – English, in this case –. All the evidence seems to point to this variable being one of the main causes of the L1 Catalan speakers students’ difficulties when it comes to the acquisition of L2 English pronunciation. In the line of this research, we have put forward a pedagogical proposal directed towards secondary students of English as a second language made of a set of activities which, ideally, will be useful to solve this challenge. This proposal or experimental method of pronunciation teaching will be based on cross-linguistic mappings of both languages (English and Catalan), on the main SLA theoretical models and on the various and most relevant methods, techniques and practices that have been proposed so far. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 81 - Lingüística i llengües ca
dc.subject.other Fonètica ca
dc.subject.other fonologia ca
dc.subject.other pronúncia ca
dc.subject.other ensenyament ca
dc.subject.other catalanoparlants ca
dc.subject.other Phonetics ca
dc.subject.other phonology ca
dc.subject.other pronunciation ca
dc.subject.other teaching ca
dc.subject.other catalan-speakers ca
dc.title Proposta pedagògica per a l'ensenyament de la pronúncia de l'anglès com a L2 dirigida a l'alumnat catalanoparlant de secundària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:01:44Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics