[spa] Ante situaciones de emergencia que obligan al conjunto de la población (en
especial a los adolescentes) a permanecer en casa, la Educación Física (E.F.)
representa una buena estrategia para contribuir a mantener los niveles de
actividad física diarios desde casa. Por tanto, el objetivo de este estudio es
elaborar una propuesta didáctica que, basada en los gustos e intereses del
alumnado de educación secundaria obligatoria (ESO) por las actividades y
tareas desarrolladas en E.F. durante el confinamiento, contribuya a facilitar el
proceso de aprendizaje del alumnado y a promocionar la actividad física en casa.
Para ello, el alumnado de los cursos de 2º, 3º, y 4º, de ESO de 4 centros
educativos en las Islas Baleares ha completado una encuesta dividida en tres
dimensiones principales, los gustos del alumnado por las actividades de E.F.
llevadas a cabo durante el confinamiento, sus niveles actuales de actividad física
(IPAQ) y la actividad física extraescolar desarrollada durante el confinamiento.
[cat] Davant situacions d'emergència que obliguen al conjunt de la població
(especialment als adolescents) a romandre a casa, l'Educació Física (E.F.)
representa una bona estratègia per contribuir a mantenir els nivells d'activitat
física diaris des de casa. Per tant, l'objectiu d'aquest estudi és elaborar una
proposta didàctica que, basada en els gustos i interessos de l'alumnat d'educació
secundària obligatòria (ESO) per les activitats i tasques desenvolupades en E.F.
durant el confinament, contribueixi a facilitar el procés d'aprenentatge de
l'alumnat i a promocionar l'activitat física a casa. Per a això, l'alumnat dels cursos
de 2n, 3r, i 4t, d'ESO de 4 centres educatius a les Illes Balears ha completat una
enquesta dividida en tres dimensions principals, els gustos de l'alumnat per les
activitats de E.F. dutes a terme durant el confinament, els seus nivells actuals
d'activitat física (IPAQ) i l'activitat física extraescolar desenvolupada durant el
confinament.
[eng] In emergency situations that force the population (especially adolescents) to stay
at home, Physical Education (P.E.) represents a good strategy to help maintain
daily levels of physical activity from home. Therefore, the objective of this study
is to elaborate a didactic proposal that, based on the liking and interests of the
students of high education for the activities and tasks developed in P.E. during
confinement, helps facilitate the learning process for students and promote
physical activity at home. For this, the students of the 2nd, 3rd, and 4th years of
high school from 4 educational centres in the Balearic Islands have completed a
survey divided into three main dimensions, the students' liking for the activities of
P.E. carried out during confinement, their current physical activity levels (IPAQ)
and the extracurricular physical activity developed during confinement.