dc.contributor |
Baquero Toledo, Esther |
|
dc.contributor.author |
Díaz García, Elisa |
|
dc.date |
2021 |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-15T12:19:22Z |
|
dc.date.issued |
2021-06-11 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/157638 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La societat canvia constantment, per això, és extremadament important preparar
futurs professionals amb autoconfiança, crítics, capaços d’explorar i adaptar-se
a situacions i treballs canviants. A Biologia i Geologia, aquestes habilitats,
incloses principalment dins la competència “Sentit d’iniciativa i esperit
emprenedor ”, es poden treballar de manera molt satisfactòria usant la creativitat
científica. En aquest sentit, la missió del professorat de ciències és construir a
les aules un ambient segur i que motivi a l’alumnat a cooperar, formular les seves
idees i reflexionar durant la creació científica, a la vegada que assoleixen un
aprenentatge significatiu. Aquest canvi en la dinàmica de les sessions és un repte
per a l’alumnat; però especialment ho és per al professorat. Suposa una pèrdua
de protagonisme del professorat, que va associada a un guany d’autonomia per
part de l’alumnat, que passa a ser el subjecte actiu del sistema educatiu. Durant
aquest treball s’investigarà el concepte de creativitat científica, el procés creatiu,
l’adaptació a l’educació secundària, les metodologies associades i els pros i
contres d’incloure la creativitat científica com a suport clau per a què l’alumnat
aprengui ciències. Per aproximar-nos a la situació de les aules a Palma,
s’analitzaran els resultats d’enquestes sobre creativitat científica fetes a l’alumnat
de dos centres educatius. Tot seguit, amb l’objectiu de promoure entre el
professorat l’ús de metodologies que usin la creativitat científica, es dissenyaran
activitats motivadores adaptades a 1er i 3er de Biologia i Geologia. Finalment,
es farà una reflexió sobre la proposta i com aquesta pot ser una eina per
contribuir a què l’alumnat assoleixi les competències necessàries per afrontar la
vida adulta. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge significatiu |
ca |
dc.subject.other |
creativitat científica |
ca |
dc.subject.other |
metodologies cooperatives |
ca |
dc.subject.other |
motivació i reflexió |
ca |
dc.title |
Proposta educativa per potenciar l’ús de la creativitat científica a l’aula |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2022-02-01T07:01:52Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|