Proposta educativa per potenciar l’ús de la creativitat científica a l’aula

Show simple item record

dc.contributor Baquero Toledo, Esther
dc.contributor.author Díaz García, Elisa
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-15T12:19:22Z
dc.date.issued 2021-06-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157638
dc.description.abstract [cat] La societat canvia constantment, per això, és extremadament important preparar futurs professionals amb autoconfiança, crítics, capaços d’explorar i adaptar-se a situacions i treballs canviants. A Biologia i Geologia, aquestes habilitats, incloses principalment dins la competència “Sentit d’iniciativa i esperit emprenedor ”, es poden treballar de manera molt satisfactòria usant la creativitat científica. En aquest sentit, la missió del professorat de ciències és construir a les aules un ambient segur i que motivi a l’alumnat a cooperar, formular les seves idees i reflexionar durant la creació científica, a la vegada que assoleixen un aprenentatge significatiu. Aquest canvi en la dinàmica de les sessions és un repte per a l’alumnat; però especialment ho és per al professorat. Suposa una pèrdua de protagonisme del professorat, que va associada a un guany d’autonomia per part de l’alumnat, que passa a ser el subjecte actiu del sistema educatiu. Durant aquest treball s’investigarà el concepte de creativitat científica, el procés creatiu, l’adaptació a l’educació secundària, les metodologies associades i els pros i contres d’incloure la creativitat científica com a suport clau per a què l’alumnat aprengui ciències. Per aproximar-nos a la situació de les aules a Palma, s’analitzaran els resultats d’enquestes sobre creativitat científica fetes a l’alumnat de dos centres educatius. Tot seguit, amb l’objectiu de promoure entre el professorat l’ús de metodologies que usin la creativitat científica, es dissenyaran activitats motivadores adaptades a 1er i 3er de Biologia i Geologia. Finalment, es farà una reflexió sobre la proposta i com aquesta pot ser una eina per contribuir a què l’alumnat assoleixi les competències necessàries per afrontar la vida adulta. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Aprenentatge significatiu ca
dc.subject.other creativitat científica ca
dc.subject.other metodologies cooperatives ca
dc.subject.other motivació i reflexió ca
dc.title Proposta educativa per potenciar l’ús de la creativitat científica a l’aula ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:01:52Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics