Proposta didàctica per incorporar la Comunicació No Violenta a l'assignatura de Llengua Castellana i Literatura

Show simple item record

dc.contributor Prat Valles, Oscar
dc.contributor.author Llahyah Salinas, Dayana Lourdes
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-15T12:53:19Z
dc.date.available 2022-02-15T12:53:19Z
dc.date.issued 2021-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157644
dc.description.abstract [cat] La societat actual empra habitualment un tipus de comunicació violenta i, com és natural, els centres educatius no són una excepció d’això. No obstant, les pràctiques restauratives (PR) estan dirigides a treballar per millorar aquest aspecte i, en concret, el psicòleg Marshall Rosenberg ens proposa la Comunicació No Violenta (CNV) com a via alternativa al procés comunicatiu més habitual. La CNV es fonamenta en l’empatia, el respecte i la compassió, i no només cap a la resta de persones, sinó també cap a nosaltres mateixos. En aquest Treball de Fi de Màster (TFM) volem proporcionar una base teòrica sobre les pràctiques restauratives i la CNV per poder desenvolupar una proposta didàctica en la que es pugui treballar des de l’assignatura de Llengua Castellana i Literatura la CNV. Aquesta proposta es durà a terme a l’Educació Secundària Obligatòria (ESO), concretament a 1r atès que considerem apropiat que l’alumnat pugui conèixer aquesta alternativa de comunicació des dels inicis de la seva etapa educativa. ca
dc.description.abstract [eng] Nowadays, society is used to interact using violent communication. This fact is also known to appear in schools and educational centres. In order to find solutions to this problem, there were created the restorative practices (PR). Furthermore, is important to highlight the approach of the psychologist Marshall Rosenberg, who developed the Nonviolent Communication (CNV). Empathy, respect and compassion are the key points of CNV, which is not only applicable in an interpersonal way, but also includes ourselves. In this master’s thesis (TFM) we want to develop a bibliographic review of restorative practices and Nonviolent Communication with the purpose of create a didactic proposal for the subject of Lengua Castellana y Literatura. This proposal is made to be implanted specifically in first course of High School, with the aim of giving students the key to learn to communicate properly using Nonviolent Communication with themselves and in their interpersonal relationships. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Pràctiques restauratives ca
dc.subject.other Comunicació No Violenta ca
dc.subject.other CNV ca
dc.subject.other Marshall Rosenberg ca
dc.subject.other Educació Secundària Obligatòria ca
dc.subject.other Llengua Castellana i Literatura ca
dc.subject.other restorative practices ca
dc.subject.other Nonviolent Communications ca
dc.subject.other High School ca
dc.title Proposta didàctica per incorporar la Comunicació No Violenta a l'assignatura de Llengua Castellana i Literatura ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:01:55Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics