[cat] El present treball vol contribuir en l’anàlisi i reflexió entorn a la necessitat de
promoure un sistema d’avaluació allunyat dels paradigmes tradicionals, per tal de
fomentar una educació física democràtica, pedagògica i de qualitat, que permeti
millorar la pròpia acció docent, el procés d’ensenyament - aprenentatge, com el
desenvolupament de les competències clau de l’alumnat, i la interacció entre
l’alumnat i el docent en el aquest procés formatiu i compartit. En primer lloc,
apareix la justificació de la temàtica seleccionada, motivada després d’haver
realitzat la part teòrica del màster entorn a l’avaluació, i les pràctiques a l’IES
Albuhaira. A partir d’aquesta experiència durant el màster i un procés de recerca
d’informació, es realitza una revisió i fonamentació teòrica entorn a l’avaluació, i
més concretament, l’avaluació formativa i compartida en l’especialització
d’educació física a la secundària. Finalment, es du a terme una proposta d’unitat
didàctica organitzant una prova combinada a la natura amb un enfocament
competencial, per tal d’apropar-se a un model d’avaluació formatiu i compartit.
[eng] The present work aims to contribute to the analysis and reflection on the need to
promote an evaluation system away from traditional paradigms, in order to
promote a democratic, pedagogical and quality physical education, which allows
to improve the teaching action itself, the teaching-learning process, such as the
development of students' key competencies, and the interaction between students
and teachers in this formative and shared process. First of all, there is the
justification of the selected topic, motivated after having completed the theoretical
part of the master's degree in assessment, and the internships at IES Albuhaira.
Based on this experience during the master's degree and an information search
process, a review and theoretical foundation is carried out around evaluation, and
more specifically, formative and shared evaluation in the specialization of physical
education in high school. Finally, a teaching unit proposal is carried out by
organizing a combined test in nature with a competence approach, in order to
approach a formative and shared assessment model.