Som socialment responsables

Show simple item record

dc.contributor Martinez Gavalda, Noelia
dc.contributor.author Pons Goñalons, Juan José
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-16T09:08:02Z
dc.date.available 2022-02-16T09:08:02Z
dc.date.issued 2021-06-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157673
dc.description.abstract [cat] Han passat ja vint anys des que l'ONU promogués un Pacte Mundial amb l'objectiu d'aconseguir un compromís voluntari per part de les entitats amb relació a la responsabilitat social. Aquesta iniciativa suscita una política de Responsabilitat Social Empresarial (RSE) dirigida cap als impactes socials i mediambientals. Qualsevol empresa o entitat que participi en aquest Pacte ha de comprometre's anualment a elaborar un Informe de Progrés dirigit als grups d'interès en el qual indicarà els avanços adquirits per l'empresa en el desenvolupament dels principis del Pacte. Si bé és cert que Espanya està al capdavant d'Europa, només superada pel Regne Unit i Alemanya, en l'elaboració i publicació d'informes RSE, també és cert que l'orientació empresarial cap a polítiques socialment responsables normalment són dutes a terme per grans entitats, quedant-se al marge d'això la majoria de petites i mitjanes empreses. Segons l'informe sobre l'estructura i dinamisme del teixit empresarial a Espanya elaborat pel Directori Central d'Empreses (DIRCE) a 1 de gener de 2020, gairebé el 98% del teixit empresarial espanyol està format per empreses de menys de vint empleats, per tant, d'aquesta dada s'observa que al voltant del 2% del teixit empresarial espanyol pot considerar-se gran empresa. Així que malgrat estar al capdavant d'Europa en l'elaboració i publicació d'informes RSE, es percep que molt probablement el 98% del teixit empresarial d'aquest país no incorporen o contemplen polítiques de responsabilitat social. En aquest context, aquest treball pretén analitzar i estudiar la implantació d'una metodologia pràctica per a l'estudi de la Responsabilitat Social de l'Empresa en les assignatures d'Economia i Iniciació a l'activitat emprenedora i empresarial d'Educació Secundària Obligatòria, amb l'objectiu de formar ciutadans i ciutadanes més responsables socialment a fi que ajudin a canviar aquesta tendència en un futur pròxim. ca
dc.description.abstract [eng] It is now twenty years since the UN promoted a Global Pact with the aim of obtaining a voluntary commitment to social responsibility from businesses. This initiative gave rise to a Corporate Social Responsibility (CSR) policy aimed at social and environmental impacts. Any company involved in this Pact must commit to producing a Progress Report annually to stakeholders showing the progress made in developing the principles of the Pact. It is true that Spain is at the forefront of Europe, only overtaken by the United Kingdom and Germany, in the drafting and publication of CSR reports, however it is also true that corporate strategies for socially responsible policies are usually carried out by large enterprises, with the majority of small and medium-sized enterprises being sidelined. According to the report on the structure and dynamism of the business fabric in Spain drawn up by the ‘Directorio Central de Empresas’ (Central Directory of Business), at 1 January 2020 almost 98% of the Spanish business fabric is made up of companies of less than twenty employees, which shows that only about 2% of the Spanish business fabric can be considered a large enterprise. So despite being at the forefront of Europe in the production and publication of CSR reports, it is felt that very probably 98% of the corporate fabric of this country does not incorporate or contemplate social responsibility policies. In this context, this work aims to analyse and study the implementation of a practical methodology for the study of Corporate Social Responsibility in secondary education in the ‘Economía e Iniciación a la Actividad Emprendedora y Empresarial’ courses (Economics and Introduction to Entrepreneurship), with the aim of forming socially responsible citizens to help change this trend in the near future. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 65 - Gestió i organització. Administració i direcció d'empreses. Publicitat. Relacions públiques. Mitjans de comunicació de masses ca
dc.subject.other Responsabilitat social empresarial ca
dc.subject.other filantropia i acció social ca
dc.subject.other educació secundària ca
dc.subject.other ètica empresarial ca
dc.subject.other Corporate social responsibility ca
dc.subject.other philanthropy and social action ca
dc.subject.other secondary education ca
dc.subject.other entrepreneurial ethics ca
dc.title Som socialment responsables ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:03:41Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics