[cat] Actualment és preocupant el caràcter androcèntric que mostra el
currículum de Història del món contemporani de 1r de Batxillerat, així com els
materials didàctics i el llenguatge utilitzat. Per aquest motiu, al present treball es
dur a terme una valoració del masclisme vigent a les aules i es dissenyen tot un
seguit de propostes didàctiques per tal d’aconseguir un enfocament de gènere a
l’assignatura de la Història del món contemporani mitjançant l’ús de nombroses
metodologies de caràcter innovador, que permeten fomentar entre l’alumnat la
importància de la dona com a subjecte històric.
[eng] The androcentric nature of the history of contemporary world of the 1st
year of high school, as well as the teaching materials and the lenguage used, is
currently worrying. For this reason, in the present work an assessment of the
current masculinity in the classrooms will be carried out and a whole series of
didactic proposals will be designed in order to achieve a gender approach to the
subject of the History of the Contemporary World, through the use of numerous
innovative methodologies, which allow to promote among students the
importance of women as a historical subject.