La invisibilitat de la dona al currículum d'Història del món contemporani: 4 propostes didàctiques amb un enfocament inclusiu

Show simple item record

dc.contributor Pons Campins, Susana
dc.contributor.author Alomar Calls, Marina
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-16T09:57:38Z
dc.date.available 2022-02-16T09:57:38Z
dc.date.issued 2021-06-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157675
dc.description.abstract [cat] Actualment és preocupant el caràcter androcèntric que mostra el currículum de Història del món contemporani de 1r de Batxillerat, així com els materials didàctics i el llenguatge utilitzat. Per aquest motiu, al present treball es dur a terme una valoració del masclisme vigent a les aules i es dissenyen tot un seguit de propostes didàctiques per tal d’aconseguir un enfocament de gènere a l’assignatura de la Història del món contemporani mitjançant l’ús de nombroses metodologies de caràcter innovador, que permeten fomentar entre l’alumnat la importància de la dona com a subjecte històric. ca
dc.description.abstract [eng] The androcentric nature of the history of contemporary world of the 1st year of high school, as well as the teaching materials and the lenguage used, is currently worrying. For this reason, in the present work an assessment of the current masculinity in the classrooms will be carried out and a whole series of didactic proposals will be designed in order to achieve a gender approach to the subject of the History of the Contemporary World, through the use of numerous innovative methodologies, which allow to promote among students the importance of women as a historical subject. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 316 - Sociologia. Comunicació ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 94 - Història general i per països ca
dc.subject.other perspectiva de gènere ca
dc.subject.other metodologia innovadora ca
dc.subject.other treball cooperatiu ca
dc.subject.other acció reflexiva ca
dc.subject.other pensament crític ca
dc.subject.other batxillerat ca
dc.subject.other androcentrism ca
dc.subject.other gender equality ca
dc.subject.other innovative methodology ca
dc.subject.other History of the contemporary World ca
dc.subject.other didactic propo ca
dc.title La invisibilitat de la dona al currículum d'Història del món contemporani: 4 propostes didàctiques amb un enfocament inclusiu ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:03:44Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics