El diàleg filosòfic com a eina pedagògica per a crear una cultura centrada en la sociabilitat

Show simple item record

dc.contributor Alzina Seguí, Pere Jaume
dc.contributor.author Sánchez Bennasar, Jara Diotima
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-16T11:15:41Z
dc.date.issued 2021-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157685
dc.description.abstract [cat] El sistema educatiu afronta, des de fa segles, deficiències en la manera de concebre l’aprenentatge, que provoca, entre altres efectes, que el model educatiu espanyol sigui menys fructífer respecte a la resta d’Europa, com demostren els informes PISA. La solució a aquest problema no passa per dissenyar nous currículums dins despatxos ministerials ni per aplicar noves tècniques d’aprenentatge basades en les corrents de la psicologia que imperin en el moment. Tot això proporciona les condicions per a la millora de l’ensenyament, i aplicar-ho és convenient, però el que és vertaderament necessari és canviar la cultura pedagògica, la mirada amb la qual ens apropem a l’altre durant l’acte educatiu. I això no és una qüestió d’instruments, sinó de relació humana. La cultura que la tradició postmoderna ha cultivat sembla oblidar que som éssers socials i necessitem als altres per a viure i també per a aprendre, com quan de petits aprenem una llengua i ho fem mitjançant la interacció, carregada d’una dimensió moral, amb aquells que ens importen. El projecte pedagògic d’aquesta investigació indaga en aquesta relació moral i posa el diàleg al centre del canvi cap a una cultura pedagògica centrada en la sociabilitat. Ho fa mitjançant l’oferiment d’eines al professorat per a convertir l’aula en una comunitat d’investigació on l’escolta, el pensament crític, la reflexió moral i l’actitud activa són els grans protagonistes. L’objectiu últim és potenciar una ciutadania crítica creativa i curosa amb la realitat que l’envolta. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 1 - Filosofia i psicologia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Diàleg filosòfic ca
dc.subject.other filosofia per joves ca
dc.subject.other moralitat ca
dc.subject.other cultura pedagògica ca
dc.subject.other sociabilitat ca
dc.title El diàleg filosòfic com a eina pedagògica per a crear una cultura centrada en la sociabilitat ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.date.updated 2022-02-01T07:03:50Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics