Proposta didàctica a través de la dramatització a l'àrea d'Història de 4rt d'ESO

Show simple item record

dc.contributor Roig Bauzà, Gabriel
dc.contributor.author Servera Turnes, Raquel
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-16T12:53:58Z
dc.date.issued 2021-07-23
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157701
dc.description.abstract [cat] Amb aquest treball es pretenen assolir quatre objectius. El primer d’ells és analitzar aquella bibliografia que defensa la utilitat pedagògica de la dramatització a l’aula. El segon objectiu pretén explorar i reivindicar l’ús transversal de l’Art -en aquest cas concret, la dramatització- en l’ensenyament de la Geografia i Història al darrer cicle de la E.S.O; el tercer i, estretament relacionat amb l’anterior, s’intenta posar en valor i advertir de l’emergència en un treball en la Competència Emocional, sovint infravalorada en matèries no directament relacionades amb l’Art o l’acció tutorial. I, com a darrer objectiu d’aquest treball, es proposen unes senzilles estratègies dramatitzades d’aprenentatge experiencial - a partir dels continguts de la II República espanyola (1931-1936)- per a que puguin ser aplicades a qualsevol centre educatiu de Secundària independentment de l’indret on es trobi i independentment dels coneixements o bagatge teatral del cos docent que tingui curiositat en aquesta mena de metodologia. La conclusió principal és que la viabilitat de l’aplicació de la dramatització en l’àrea d’Història de 4rt d’ESO com a proposta didàctica vivencial i significativa, és possible. ca
dc.description.abstract [eng] This work aims to achieve four goals. The first one is to analyze the bibliography that stand up for pedagogical usefulness of dramatization in classroom. The second objective plans to explore and reclaim transversal use of Art -in our particular case, drama- on Geography and History teaching at last high school compulsory level; the third one - closely related to the previous one-, it is to highlight the importance on dealing with Emotional Competence, often underestimated in subjects not directly related to Art or tutorial actions. And, as the last aim, a couple of drama strategies on experiential learning are proposed -based on curricula contents like Second Spanish Republic (1931-1936)- , in such a way that they can be applied in any Secondary School independent of the place where it is based, or independent of theatrical knowledge that teaching staff have, but they remain curious on practice this learning methodology in their lessons. To sum up, the main conclusion is that viability of drama application at 4th ESO level in History area as an experiential and meaningful didactic proposal, is feasible. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports ca
dc.subject.other didàctica de la Història ca
dc.subject.other Educació Secundària Obligatòria ca
dc.subject.other treball interdisciplinari ca
dc.subject.other dramatització ca
dc.subject.other competència emocional ca
dc.subject.other aprenentatge vivencial ca
dc.title Proposta didàctica a través de la dramatització a l'àrea d'Història de 4rt d'ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.date.updated 2022-02-01T07:03:57Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics