Lego, ergo sum. Proposta transversal per a la millora de la comprensió lectora aplicada a l’Educació Secundària Obligatòria

Show simple item record

dc.contributor Alzina Seguí, Pere Jaume
dc.contributor.author Olives Pons, Juana María
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-16T13:03:43Z
dc.date.available 2022-02-16T13:03:43Z
dc.date.issued 2021-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157703
dc.description.abstract [cat] La principal crítica del present treball es resumeix en: aprendre a llegir (en veu alta o en silenci) no implica automàticament comprendre adequadament allò que s’està llegint. En aquest treball es realitza una tasca de indagació entorn a un dels aspectes més transversals de l’educació a tots els nivells: la comprensió lectora. Primerament s’inclou una revisió crítica de les teories que s’han formulat al seu voltant, així com també de les principals propostes que s’han elaborat per tal de salvar les distància entre aprendre a llegir i aprendre a comprendre. L’objectiu del present treball és el de presentar una proposta destinada a la millora de la comprensió lectora per alumnes de primer cicle d’ESO, convidant el professorat a desenvolupar el modelatge en la comprensió lectora, des de i cap a la interdisciplinarietat i transversalitat. ca
dc.description.abstract [eng] The main critique from the present work can be summarised as follows: learning to read (out loud or in silence) does not automatically imply the person comprehends properly what he or she is reading. The present work inquires about one of the most transversal elements from education at all levels: reading comprehension. Firstly, a review of the main theories around this ability is extensively exposed, as well as the main proposals so far designed to reduce the distance between learning to read and learning to comprehend. The aim of this work is to present another proposal focused on the improvement of reading comprehension among students in the first cycle of Secondary Education, inviting the teachers to develop modelling methods to teach reading comprehension, from and towards interdisciplinary and across disciplines. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Univesitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Comprensió lectora ca
dc.subject.other habilitats cognitivolingüístiques ca
dc.subject.other modelatge ca
dc.subject.other inferències ca
dc.subject.other transversalitat ca
dc.title Lego, ergo sum. Proposta transversal per a la millora de la comprensió lectora aplicada a l’Educació Secundària Obligatòria ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.date.updated 2022-02-01T07:03:59Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics