Com es desenvolupa l'orientació acadèmica-professional als centres d'Educació Secundària Obligatòria de Mallorca. Diagnòstic i proposta d'intervenció

Show simple item record

dc.contributor Muntaner Guasp, Juan Jorge
dc.contributor.author Peralta Palou, Sandra
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-16T13:17:07Z
dc.date.available 2022-02-16T13:17:07Z
dc.date.issued 2021-06-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157706
dc.description.abstract [cat] Dintre d’una societat en constant canvis, és fonamental que les institucions educatives assegurin una orientació acadèmica-professional amb el propòsit de què l’alumnat pugui adquirir capacitats i competències per adaptar-se i desenvolupar-se en aquesta. Encara que és un camp molt complex, l’orientació acadèmica-professional és imprescindible i necessària per a tot l’alumnat al llarg de la seva trajectòria educativa, la qual ajuda a la presa de decisions que condicionaran el seu futur educatiu, social i professional. El present treball abasta aquesta necessitat a partir d’una recerca per comprovar com es realitza en els centres d’educació secundària. A partir de l’anàlisi dels resultats obtinguts, s’ha dissenyat un programa d’intervenció per treballar l’orientació acadèmicaprofessional mitjançant activitats a les sessions de tutoria, que permeten potenciar i fomentar l’autoconeixement, el coneixement de l’entorn educatiu i sociolaboral, la presa de decisions i el projecte vital i professional. ca
dc.description.abstract [eng] In a constantly changing society, it is of fundamental importance that educational institutions guarantee an academic-professional orientation in order for students to acquire skills and competences to adapt and develop themselves within it. Even though it is a very involved field, academic-professional guidance is essential and necessary for all students during their entire educational career, as it helps them to make decisions that will condition their educational, social, and professional future. This study addresses this concern on the basis of a research to examine how it is carried out in high schools. After analyzing the results obtained, an intervention program has been designed to work on academic-professional guidance by running activities int tutorial sessions, which help to strengthen and promote self-awareness, knowledge of the educational and sociooccupational environment, decision making and the vital and professional project. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Orientació acadèmica-professional ca
dc.subject.other educació ca
dc.subject.other centre d’educació secundària obligatòria ca
dc.subject.other presa de decisions ca
dc.subject.other programa d’intervenció ca
dc.subject.other academic-professional orientation ca
dc.subject.other education ca
dc.subject.other compulsory secondary education center ca
dc.subject.other decisions making ca
dc.subject.other intervention program ca
dc.title Com es desenvolupa l'orientació acadèmica-professional als centres d'Educació Secundària Obligatòria de Mallorca. Diagnòstic i proposta d'intervenció ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.date.updated 2022-02-01T07:04:00Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics