Prevenció de l’estrès i els possibles trastorns mentals derivats, com els trastorns d’ansietat i la depressió, en adolescents: projecte interdisciplinari basat en la regulació de l’estrès i les emocions a partir de l’Educació emocional

Show simple item record

dc.contributor Baquero Toledo, Esther
dc.contributor.author Seguí Fortin, Neus
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-17T08:08:48Z
dc.date.available 2022-02-17T08:08:48Z
dc.date.issued 2021-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157721
dc.description.abstract [cat] Els adolescents, degut a què es troben en una etapa de canvis a nivell biològic, cognitiu i social, són més vulnerables als factors estressants que se’ls presenten al dia a dia. Per aquesta posició de vulnerabilitat, l’estrès constant o intens en els adolescents, moltes vegades pot tenir repercussions negatives a nivell psicològic, fins i tot, desencadenant trastorns mentals com, els trastorns d’ansietat i la depressió. Malauradament, la incidència dels trastorns mentals en adolescents és preocupant i, a més, degut a les conseqüències de la pandèmia de la Covid-19, aquesta situació s’ha vist agreujada. Per tant, davant aquesta realitat, es fa evident la necessitat d’aplicar programes específics en els centres educatius que ajudin a prevenir l’estrès i els possibles trastorns mentals derivats. En el següent treball de fi de màster es proposa un projecte interdisciplinari basat en la participació de diverses assignatures del currículum oficial de 3er d’ESO (Biologia i Geologia, Llengua Castellana i Literatura i Educació física), així com també la participació de sessions de tutoria. L’objectiu principal del projecte interdisciplinari és la prevenció de l’estrès i els possibles trastorns mentals derivats, com els trastorns d’ansietat i la depressió, en adolescents. L’eix principal de la proposta didàctica és l’educació emocional, amb la qual es pretén que els alumnes adquireixin uns hàbits i estratègies que els permetin afrontar adequadament l’estrès i els seus estats emocionals derivats. Per aquesta raó, en aquest projecte es treballen les emocions, l’estrès i les estratègies d’afrontament de l’estrès i d’autoregulació emocional, a partir d’una gran diversitat de sessions dinàmiques i engrescadores. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 613 - Higiene en general. Higiene i salut personal ca
dc.subject.other Estrès ca
dc.subject.other educació emocional ca
dc.subject.other estratègies d’afrontament ca
dc.subject.other ansietat ca
dc.subject.other depressió ca
dc.title Prevenció de l’estrès i els possibles trastorns mentals derivats, com els trastorns d’ansietat i la depressió, en adolescents: projecte interdisciplinari basat en la regulació de l’estrès i les emocions a partir de l’Educació emocional ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:04:08Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics