dc.contributor |
Bauzà Sampol, Antoni |
|
dc.contributor.author |
Rodríguez Bennàssar, Pep Toni |
|
dc.date |
2021 |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-17T08:14:38Z |
|
dc.date.issued |
2021-06-13 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/157722 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball estudia, des de l’àmbit educatiu, la influència de l’escola com
element significatiu dins la comunitat. Es pretén elaborar una proposta educativa
centrada a la comarca del Pla de Mallorca, concretament als pobles adherits a
l’IES Sineu, a partir de la participació, l’assessorament i la col·laboració del
Departament d’Orientació Educativa perquè vagi més enllà de l’horari lectiu del
centre, i implicar a bona part de la comunitat educativa i altres institucions de
l’entorn.
Dins el marc de la Teoria Ecològica de Bronfenbrenner i des d’una perspectiva
d’aprenentatge per desenvolupament, es vol aconseguir sensibilitzar a la
comunitat educativa i, si més no, a tota la societat en general, de la importància
d’entendre els centres escolars com institucions vives i dinàmiques que estenen
la seva funció social i educativa, més enllà de les seves jornades escolars
sotmeses a activitats curriculars. A través del recull de les experiències que
apliquen aquest model d’escola en altres territoris internacionals, en la proposta
s’ha adaptat aquest enfocament d’aprenentatge comunitari a la comarca des Pla.
A partir de les aportacions bibliogràfiques es pretén conscienciar a la comunitat
implicada en afers educatius, sobre l’existència i eficàcia d’aquest model d’escola
a temps complet.
A les Illes Balears, el tipus de jornada escolar pública actual juntament amb les
dades de fracàs escolar, posen de manifest que el model vigent s’ha de repensar
i adaptar-lo a les noves exigències socials i, a les noves maneres d’aprendre que
tenen els infants i joves del segle XXI.
Escola a Temps Complet; Aprenentatge per Comunitat, vol ser una proposta
educativa per ajudar a minimitzar els impactes negatius del fracàs escolar i la
desigualtat d’oportunitats existents vers als aprenentatges, a través d’un
programa de connexions entre el centre, les famílies i els agents socioeducatius
de l’entorn o comarca. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Teoria ecològica |
ca |
dc.subject.other |
aprenentatge connectat |
ca |
dc.subject.other |
jornades escolars |
ca |
dc.subject.other |
escola a temps complet |
ca |
dc.subject.other |
aprenentatge per comunitat |
ca |
dc.title |
Escola a Temps Complet; Aprenentatge per Comunitat |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2022-02-01T07:04:51Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|