Escola a Temps Complet; Aprenentatge per Comunitat

Show simple item record

dc.contributor Bauzà Sampol, Antoni
dc.contributor.author Rodríguez Bennàssar, Pep Toni
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-17T08:14:38Z
dc.date.issued 2021-06-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157722
dc.description.abstract [cat] El present treball estudia, des de l’àmbit educatiu, la influència de l’escola com element significatiu dins la comunitat. Es pretén elaborar una proposta educativa centrada a la comarca del Pla de Mallorca, concretament als pobles adherits a l’IES Sineu, a partir de la participació, l’assessorament i la col·laboració del Departament d’Orientació Educativa perquè vagi més enllà de l’horari lectiu del centre, i implicar a bona part de la comunitat educativa i altres institucions de l’entorn. Dins el marc de la Teoria Ecològica de Bronfenbrenner i des d’una perspectiva d’aprenentatge per desenvolupament, es vol aconseguir sensibilitzar a la comunitat educativa i, si més no, a tota la societat en general, de la importància d’entendre els centres escolars com institucions vives i dinàmiques que estenen la seva funció social i educativa, més enllà de les seves jornades escolars sotmeses a activitats curriculars. A través del recull de les experiències que apliquen aquest model d’escola en altres territoris internacionals, en la proposta s’ha adaptat aquest enfocament d’aprenentatge comunitari a la comarca des Pla. A partir de les aportacions bibliogràfiques es pretén conscienciar a la comunitat implicada en afers educatius, sobre l’existència i eficàcia d’aquest model d’escola a temps complet. A les Illes Balears, el tipus de jornada escolar pública actual juntament amb les dades de fracàs escolar, posen de manifest que el model vigent s’ha de repensar i adaptar-lo a les noves exigències socials i, a les noves maneres d’aprendre que tenen els infants i joves del segle XXI. Escola a Temps Complet; Aprenentatge per Comunitat, vol ser una proposta educativa per ajudar a minimitzar els impactes negatius del fracàs escolar i la desigualtat d’oportunitats existents vers als aprenentatges, a través d’un programa de connexions entre el centre, les famílies i els agents socioeducatius de l’entorn o comarca. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Teoria ecològica ca
dc.subject.other aprenentatge connectat ca
dc.subject.other jornades escolars ca
dc.subject.other escola a temps complet ca
dc.subject.other aprenentatge per comunitat ca
dc.title Escola a Temps Complet; Aprenentatge per Comunitat ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:04:51Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics