Aprenentatge Basat en Projectes en un Entorn Virtual

Show simple item record

dc.contributor Estrany Martorell, María Elena
dc.contributor.author Martínez Cignoni, Melania Raquel
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-17T08:43:57Z
dc.date.available 2022-02-17T08:43:57Z
dc.date.issued 2021-06-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157729
dc.description.abstract [cat] En l’actualitat, el procés ensenyament-aprenentatge es concep des d’una visió que implica que l’alumnat participi de manera activa i dinàmica en la creació del propi coneixement, essent la figura del docent una guia durant el procés. Els models didàctics constructivistes suporten que per a que l’aprenentatge sigui profund i significatiu, ha de ser útil i motivador per a l’estudiant. A més, aquest aprenentatge ha de tenir el seu fonament en els coneixements previs de l’alumne i ha d’aconseguir apropar els continguts teòrics al seu context real i quotidià. Les metodologies actives com són el treball cooperatiu o l’aprenentatge basat en projectes s’han utilitzat en els darrers anys per augmentar la implicació i la motivació de l’alumnat en el procés d’aprenentatge, integrant els continguts treballats a l’aula i la seva aplicació en contextos de la vida real, de manera que han permès que l’estudiant pugui aprendre d’una manera més significativa. Degut a la situació sanitària produïda per la pandèmia de la COVID-19, alguns centres han hagut de cancel·lar o post-posar l’ús d’aquestes metodologies, de manera que s’ha reduït al màxim el treball cooperatiu per tal d’evitar el contacte i la interacció física. De fet, a dia d’avui ens trobem en una situació de semipresencialitat als centres, on la comunitat educativa s’ha vist obligada a impartir classes adaptant la programació “presencial” a un entorn virtual. Ara bé, tot això ha suposat un canvi de medi però no dels mètodes ja que en la majoria dels centres es du a terme un ensenyament tradicional, basat en classes magistrals centrades en avançar o reforçar el contingut teòric però allunyat de la contextualització amb l’entorn. En el present treball es proposa una adaptació de les estratègies metodològiques col·laboratives a l’àmbit virtual i es presenta una proposta per dur a terme l’aprenentatge basat en projectes a l’àrea de Biologia i Geologia en línia, fent ús dels recursos digitals per tal de mantenir la utilització d’aquestes metodologies actives a les aules. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Aprenentatge basat en projectes ca
dc.subject.other entorn virtual ca
dc.subject.other aprenentatge significatiu ca
dc.subject.other Biologia i Geologia ca
dc.subject.other treball en equip ca
dc.title Aprenentatge Basat en Projectes en un Entorn Virtual ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:04:55Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics