dc.contributor |
Deyá Bauzá, Miguel José |
|
dc.contributor.author |
Vellibre Caldentey, Rita |
|
dc.date |
2021 |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-17T08:51:36Z |
|
dc.date.issued |
2021-06-15 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/157730 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest treball es centra en la prevenció del bullying a partir del disseny d’un
Projecte transversal entre tutoria i l’assignatura de Geografia i Història, dirigida
a un grup d’alumnes de 4t d’ESO de l’IES Binissalem. Per a fer-ho, s’han
plantejat uns objectius generals: tenir un coneixement profund del fenomen de
l’assetjament escolar a l’etapa de secundària obligatòria en el marc teòric i,
després, estudiar les accions realitzades en el context de l’IES Binissalem per
treballar-hi la prevenció. A partir d’aquí, la proposta didàctica ha tractat de
perseguir uns objectius específics com són realitzar un estudi de les relacions
interpersonals dins el grup de 4t d’ESO a partir d’un sociograma i establir un
paral·lelisme entre l’assetjament escolar i l’assetjament que han patit alguns
col·lectius en la Història Contemporània. El mètode aplicat ha estat distint
depenent de la perspectiva des de la qual es treballava l’assetjament: si, per
una banda, es treballava el bullying a nivell de tutoria es duien a terme distintes
activitats i dinàmiques per comprendre el concepte. En canvi, des de Geografia i
Història, s’ha elaborat un projecte en equips cooperatius compost per dues
parts: la primera, una prèvia anàlisi en grup d’experts de com es manifesten
quatre conceptes violència, càstig, revolució i exili en la Història Contemporània
i en el context del Bullying. Després, aquesta idea es consolida amb l’estudi de
tres fites històriques concretes: la Revolució Industrial, Franquisme i la
Revolució tecnològica del segle XX-XXI, per fer mostra de com s’ha
desenvolupat l’assetjament històric i establir una comparativa amb l’assetjament
escolar actual. Per arribar a aquest punt, els alumnes realitzen un procés de
contextualització, investigació, producció (pòster) i difusió per implicar i
responsabilitzar a tota la comunitat educativa. És un treball, en definitiva, que
vol fer mostra de com la Història ens ensenya les conseqüències negatives del
l’assetjament però alhora ajuda per a reconduir les accions i fer una prevenció i
una sensibilització del fenomen. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Bullying |
ca |
dc.subject.other |
prevenció |
ca |
dc.subject.other |
sensibilització |
ca |
dc.subject.other |
fita històrica |
ca |
dc.subject.other |
projecte |
ca |
dc.title |
Prevenció del Bullying, una mirada amb Història: Un projecte transversal de l'assignatura de Geografia i Història i tutoria per prevenir l'assetjament escolar dirigit a alumnes de 4t d'ESO de l'IES Binissalem |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2022-02-01T07:04:55Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|