Prevenció del Bullying, una mirada amb Història: Un projecte transversal de l'assignatura de Geografia i Història i tutoria per prevenir l'assetjament escolar dirigit a alumnes de 4t d'ESO de l'IES Binissalem

Show simple item record

dc.contributor Deyá Bauzá, Miguel José
dc.contributor.author Vellibre Caldentey, Rita
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-17T08:51:36Z
dc.date.issued 2021-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157730
dc.description.abstract [cat] Aquest treball es centra en la prevenció del bullying a partir del disseny d’un Projecte transversal entre tutoria i l’assignatura de Geografia i Història, dirigida a un grup d’alumnes de 4t d’ESO de l’IES Binissalem. Per a fer-ho, s’han plantejat uns objectius generals: tenir un coneixement profund del fenomen de l’assetjament escolar a l’etapa de secundària obligatòria en el marc teòric i, després, estudiar les accions realitzades en el context de l’IES Binissalem per treballar-hi la prevenció. A partir d’aquí, la proposta didàctica ha tractat de perseguir uns objectius específics com són realitzar un estudi de les relacions interpersonals dins el grup de 4t d’ESO a partir d’un sociograma i establir un paral·lelisme entre l’assetjament escolar i l’assetjament que han patit alguns col·lectius en la Història Contemporània. El mètode aplicat ha estat distint depenent de la perspectiva des de la qual es treballava l’assetjament: si, per una banda, es treballava el bullying a nivell de tutoria es duien a terme distintes activitats i dinàmiques per comprendre el concepte. En canvi, des de Geografia i Història, s’ha elaborat un projecte en equips cooperatius compost per dues parts: la primera, una prèvia anàlisi en grup d’experts de com es manifesten quatre conceptes violència, càstig, revolució i exili en la Història Contemporània i en el context del Bullying. Després, aquesta idea es consolida amb l’estudi de tres fites històriques concretes: la Revolució Industrial, Franquisme i la Revolució tecnològica del segle XX-XXI, per fer mostra de com s’ha desenvolupat l’assetjament històric i establir una comparativa amb l’assetjament escolar actual. Per arribar a aquest punt, els alumnes realitzen un procés de contextualització, investigació, producció (pòster) i difusió per implicar i responsabilitzar a tota la comunitat educativa. És un treball, en definitiva, que vol fer mostra de com la Història ens ensenya les conseqüències negatives del l’assetjament però alhora ajuda per a reconduir les accions i fer una prevenció i una sensibilització del fenomen. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Bullying ca
dc.subject.other prevenció ca
dc.subject.other sensibilització ca
dc.subject.other fita històrica ca
dc.subject.other projecte ca
dc.title Prevenció del Bullying, una mirada amb Història: Un projecte transversal de l'assignatura de Geografia i Història i tutoria per prevenir l'assetjament escolar dirigit a alumnes de 4t d'ESO de l'IES Binissalem ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:04:55Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics