[cat] A causa de la covid-19 els docents d’educació física s’han vist afectats i han
hagut d’adaptar-se a les noves mesures sanitàries per a impartir les classes en
els diferents escenaris. Per això l’objectiu d’aquest estudi és fer una proposta
d’estratègies pràctiques per dur a terme de forma efectiva l’Educació Física en
temps de pandèmia, concretament en els escenaris B i C. El mètode utilitzat ha
estat realitzar un qüestionari mixt on han participat 19 professors (12 professors
i 7 professores) on s’han fet preguntes relacionades amb el contacte amb
l’alumnat, metodologia, blocs de continguts, unitats didàctiques, seguiment,
avaluació i opinió sobre que hem après d’aquesta experiència. Els principals
resultats han estat que a l’escenari C, el correu electrònic i els espais webs de
l’assignatura han estat les eines més utilitzades per estar en contacte amb
l’alumnat a més de la realització de les classes de forma virtual síncrona. Els
blocs de continguts més utilitzats han estat l’1 i el 3, amb metodologies actives,
com descobriment guiat i tradicionals com el comandament directe. Respecte al
seguiment de l’alumnat, el mètode més utilitzat ha estat a través de
produccions de l’alumnat on aquest hem vist que també és un bon mètode
juntament amb les rúbriques i els qüestionaris per tal d’avaluar l’alumnat. Pel
que fa als resultats de l’escenari B, hem vist que s’han hagut d’adaptar alguns
continguts com ara els esports col·lectius sobretot, però que tots els altres
aspectes es poden dur a terme com a l’escenari A. A les discussions hi trobem
un recull de propostes concretes que poden ajudar als docents a dur a terme
les classes d’educació física en aquests escenaris. Finalment, a les
conclusions, trobem que les TIC és una bona eina per utilitzar-la al present i al
futur a l’educació física però que és necessari fer més formacions per part del
professorat.