[cat] Als darrers anys, la Formació Professional (FP) a Espanya ha experimentat un
creixement important tant en la implantació de cicles formatius oferts com en la
matriculació d’alumnes, així i de manera gradual, l'FP està aconseguint
desprendre's del desprestigi social que l'acompanya històricament.
Aquest Treball de Fi de Màster (TFM) se centra en la Formació Professional Dual
(FPD), realitzant una revisió del procés d’implantació al nostre país des del seu
inici l’any 2012 i dels avantatges, reptes i obstacles que ha presentat i que la
caracteritzen des de llavors. Aquesta modalitat d’FP, caracteritzada per
l’alternança de formació entre el centre educatiu i les empreses, es presenta com
una de les línies d’actuació a potenciar per part del Ministeri d’Educació i
Formació Professional des de l’any 2019 dins el marc del Pla de Modernització
de la Formació Professional que s’està duent a terme en l’actualitat.
La realització de les meves pràctiques com a docent m’ha permès poder dur a
terme una petita anàlisi dels estils d’atribucions i de les percepcions
competencials que presenten els alumnes d’FP que es decanten per la modalitat
dual al Cicle Formatiu de Grau Superior d’Assistència a la direcció (AD). A partir
dels resultats de l’anàlisi, s’ha dissenyat una proposta educativa a través de la
implantació de la carpeta d’aprenentatge per millorar la pràctica docent al mòdul
professional 0650_Procés integral de l’activitat comercial (PIAC).