Programa d'acompanyament i entrenament emocional en la transició entre l'educació primària i secundària en temps de pandèmia

Show simple item record

dc.contributor Alonso Tarancon, Pilar
dc.contributor.author Llofriu Busquets, Juana María de los Ángele
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-17T13:40:38Z
dc.date.issued 2021-06-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157764
dc.description.abstract [cat] Els alumnes que canvien d’etapa educativa de la Primària a la Secundària s’han d’enfrontar a una sèrie de canvis que poden comprometre l’adaptació, el seu benestar i el seu rendiment acadèmic. Entre aquests canvis, cal destacar l’entrada a l’adolescència amb totes les conseqüències associades a nivell físic i biològic, psicològic, social i acadèmic, entre d’altres esdevinguts del canvi d’etapa, pròpiament. A més de tots aquests canvis, els alumnes que es troben actualment en aquest trànsit també pateixen les conseqüències de les diferents mesures adoptades per fer front a la situació de crisi sociosanitària per la covid19, com puguin ser: aïllament social, augment de l’ús de pantalles, ansietat, por, incertesa, risc de patir estrès, problemes d’adaptació, etc. Des dels Departaments d’Orientació s’han de proposar accions encaminades a facilitar aquest trànsit per garantir una bona adaptació de l’alumnat al nou centre educatiu. A més a més, enguany s’ha de prioritzar l’acompanyament emocional dels alumnes. La proposta d’intervenció d’aquest treball neix d’aquestes necessitats i pretén contribuir a millorar el benestar de la comunitat educativa. ca
dc.description.abstract [eng] Students who are in the period between educational stages from Primary to Secondary education have to face several changes that might endanger their adaptation, well-being and academic performance. These changes include the onset of adolescence and its physical, psychological, social and academic consequences as well as others caused by the change of educational stage itself. Besides all these changes, students who are moving from Primary to Secondary education these days are also suffering the consequences of the steps taken in order to deal with the public health crisis caused by covid-19 such as: social isolation, increase of the use of screens, anxiety, fear, uncertainty, risk of stress or adaptation issues, etc. Counselling Departments have to propose actions aimed to ease this transition in order to guarantee a good adaptation of students to their new schools. In addition, emotional support should be prioritized at present. The intervention proposal in this work is born from these needs intending to improve the well-being of all the members of the educational community ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Transició ca
dc.subject.other canvi d’etapa ca
dc.subject.other acompanyament emocional ca
dc.subject.other covid-19 ca
dc.title Programa d'acompanyament i entrenament emocional en la transició entre l'educació primària i secundària en temps de pandèmia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:05:11Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics