[cat] En el present estudi es té com a objectiu estudiar la relació entre els hàbits
saludables d’alimentació i son (en relació amb el descans) i el rendiment
acadèmic.
El treball està dividit en 3 parts; en la primera, el marc teòric es tracta la
bibliografia científica referent als hàbits saludables i la relació que tenen amb el
rendiment acadèmic. La major part dels estudis científics reflecteixen relacions
positives entre tenir uns bons hàbits i unes millors notes.
La segona part consisteix en una intervenció a l’IES Ramon Llull en què
s’estudia, mitjançant uns instruments determinats, la relació entre les variables
independents i la dependent comentades. En aquest cas la mostra és de 93
alumnes de 3r d’ESO.
Els resultats obtinguts mostren relacions positives sobretot entre la variable del
descans adequat i un major rendiment acadèmic. Tot i així, quant al lligam
entre els hàbits d’alimentació i el rendiment acadèmic els resultats no són gaire
significatius.
La tercera part, consisteix en una proposta didàctica a partir dels continguts
d’hàbits saludables treballats en forma d’unitat didàctica interdisciplinària entre
les assignatures d’Educació Física i Biologia.
En conclusió, amb aquest estudi es pretén donar més pes al tractament dels
hàbits saludables dins l’assignatura d’Educació Física perquè l’alumnat sigui
conscient dels beneficis acadèmics i personals que se’n poden derivar.