El desenvolupament de l'autonomia a l'assignatura de matemàtiques: una proposta didàctica

Show simple item record

dc.contributor Riera Clapés, Juan Vicente
dc.contributor.author Sellés Salvà, Gabriel
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-18T10:29:08Z
dc.date.issued 2021-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157774
dc.description.abstract [cat] L’obtenció d’un cert grau d’autonomia a l’aprenentatge, i especialment a l’assignatura de matemàtiques, és un dels principals objectius educatius de l’ensenyament, independentment del nivell educatiu i de l’assignatura impartida. Per aquesta raó, en aquest treball s’analitza el concepte d’autonomia a l’aprenentatge i s’examinen els principals factors que influeixen en el seu assoliment, per així establir quines accions, dinàmiques o metodologies afavoreixen el seu desenvolupament. Inclou els resultats de l’estudi dels procediments que implica, dels principals factors que condicionen el seu assoliment i de diverses metodologies d’aprenentatge que l’afavoreixen: l’aprenentatge basat en problemes, l’aprenentatge basat en projectes i l'aprenentatge cooperatiu. Aquesta recerca dóna lloc a una activitat dissenyada amb la finalitat de desenvolupar l’autonomia dels estudiants 3r d’ESO de l’assignatura de matemàtiques. Proposa tasques obertes i contextualitzades en el món real que es realitzen de forma grupal per treballar els continguts del bloc de “Geometria a l’espai”. A partir dels principis de l’aprenentatge basat en problemes, implica la repetició per part dels alumnes de les accions que es duen a terme a l’autoregulació d’un aprenentatge, amb la finalitat que adquireixin els coneixements i les habilitats necessàries per realitzar aquest procés (i, per tant, assoleixin una major autonomia a l’aprenentatge). També tracta d’incrementar la motivació i la participació de l’alumnat per així afavorir la seva implicació en el seu procés d’aprenentatge i la generació d’un bon entorn d’aprenentatge dins l’aula. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Autonomia ca
dc.subject.other aprenentatge ca
dc.subject.other autoregulació ca
dc.subject.other matemàtiques ca
dc.subject.other educació secundària ca
dc.title El desenvolupament de l'autonomia a l'assignatura de matemàtiques: una proposta didàctica ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:05:17Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics