dc.contributor |
Riera Clapés, Juan Vicente |
|
dc.contributor.author |
Sellés Salvà, Gabriel |
|
dc.date |
2021 |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-18T10:29:08Z |
|
dc.date.issued |
2021-06-14 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/157774 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L’obtenció d’un cert grau d’autonomia a l’aprenentatge, i especialment a
l’assignatura de matemàtiques, és un dels principals objectius educatius de
l’ensenyament, independentment del nivell educatiu i de l’assignatura impartida.
Per aquesta raó, en aquest treball s’analitza el concepte d’autonomia a
l’aprenentatge i s’examinen els principals factors que influeixen en el seu
assoliment, per així establir quines accions, dinàmiques o metodologies
afavoreixen el seu desenvolupament. Inclou els resultats de l’estudi dels
procediments que implica, dels principals factors que condicionen el seu
assoliment i de diverses metodologies d’aprenentatge que l’afavoreixen:
l’aprenentatge basat en problemes, l’aprenentatge basat en projectes i
l'aprenentatge cooperatiu.
Aquesta recerca dóna lloc a una activitat dissenyada amb la finalitat de
desenvolupar l’autonomia dels estudiants 3r d’ESO de l’assignatura de
matemàtiques. Proposa tasques obertes i contextualitzades en el món real que
es realitzen de forma grupal per treballar els continguts del bloc de “Geometria
a l’espai”. A partir dels principis de l’aprenentatge basat en problemes, implica
la repetició per part dels alumnes de les accions que es duen a terme a
l’autoregulació d’un aprenentatge, amb la finalitat que adquireixin els
coneixements i les habilitats necessàries per realitzar aquest procés (i, per tant,
assoleixin una major autonomia a l’aprenentatge). També tracta d’incrementar
la motivació i la participació de l’alumnat per així afavorir la seva implicació en
el seu procés d’aprenentatge i la generació d’un bon entorn d’aprenentatge dins
l’aula. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Autonomia |
ca |
dc.subject.other |
aprenentatge |
ca |
dc.subject.other |
autoregulació |
ca |
dc.subject.other |
matemàtiques |
ca |
dc.subject.other |
educació secundària |
ca |
dc.title |
El desenvolupament de l'autonomia a l'assignatura de matemàtiques: una proposta didàctica |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2022-02-01T07:05:17Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|